Cel mai iubit portal de Internet din lume, Yahoo!, a anuntat la inceputul acestui an rezultate financiare mediocre, profit in scadere si costuri operationale din ce in ce mai mari, scaderea cotelor de piata pe diverse segmente si renuntarea la unele servicii dorite de utilizatori, precum Yahoo! Photos. Imediat dupa aceea a inceput restructurarea.

Yahoo! pierdea teren in fata Google pe segmentul cautarilor online, la publicitate pe Internet abia daca s-au mentinut incasarile pe linia de plutire, serviciul de e-mail era blocat de spam, in timp ce Google continua sa creasca �doubledigit�, adica peste 10% in fiecare an (cu mult peste acest procent). In tot acest timp, salariul lui Terry Semel a crescut, trecand anul trecut de 71 milioane dolari.

Actionarii Yahoo! nu au luat masuri pentru a-l pedepsi pe Terry Semel, dar directorul executiv al companiei, care a condus portalul timp de sase ani, a decis sa demisioneze, considerand ca va aduce astfel un suflu nou companiei.

Citeste si:

Dar nu trebuie sa exageram situatia portalului. Yahoo! News a devenit numarul unu mondial ca audienta, depasind CNN, Fox News, MSNBC sau BBC, iar Google News este departe in urma. Pe segmentul video online, Yahoo! si-a depasit rivalii si este numarul doi detasat dupa YouTube, iar pe segmentul utilizatorilor de telefon mobil este pe primul loc. In urma cu doua saptamani, Yahoo! a cumparat site-ul de sport Rivals.com pentru a-si consolida prezenta pe segmentul stirilor de sport, extrem de populare.

Achizitii pentru relansare

Rivals.com, unul dintre cele mai populare site-uri de sport din Statele Unite, avea inainte de achizitie o audienta de peste doua milioane de utilizatori, fiind orientat in special spre stirile si informatiile din fotbalul american si baschet.