STUDIU - Romanii au inceput sa-si umple cosurile virtuale cu o gama din ce in ce mai diversificata de bunuri, insa electronicele si produsele IT raman in topul preferintelor, cand vine vorba de shopping on-line, fie ca e vorba de bucuresteni ori de cei din provincie.

La capitolul magazine virtuale, in Bucuresti, cel mai "calcat" prag virtual este cel al prestigiosului site de licitatii on-line eBay, cel mai mare din lume, care, anul trecut, a inregistrat venituri de peste sase milioane de dolari. In schimb, in provincie, gigantul ebay.com este devansat de autohtonul emag.ro.

Multi romani au net acasa

Un motiv pentru care cumparaturile virtuale se bucura de o tot mai mare popularitate pe piata autohtona este faptul ca internetul este la indemana pentru o buna parte dintre romani. Un studiu prezentat de revista financiara "Capital" arata ca 72% dintre bucuresteni si 62% dintre locuitorii din celelalte zone ale tarii au acces la internet, cei mai multi navigand de acasa.

Citeste si:

Cat despre suprematia produselor IT si a electronicelor in preferintele romanilor, autorii studiului au explicat fenomenul: "Faptul ca produsele IT se afla in topul cumparaturilor nu ne mira, deoarece persoanele care le cauta sunt, in general, buni cunoscatori ai calculatoarelor, stiu sa utilizeze foarte bine internetul si au o mare deschidere catre tehnologia moderna", a afirmat Lacramioara Laura Voinea, managing director al MEDNET Marketing, citata de "Capital".

Desi articolele IT&C sunt vedetele comertului on-line, specialistii sustin ca zona produselor alimentare si cea a rezervarilor si achizitiilor de bilete la concerte prezinta un mare potential, pe viitor.

Ce cumpara romanii de pe net

Electronice 25,2%
Produse IT 23,9%
Carti 15,9%
Produse de ingrijire 14,1%
Haine 14,1%
Articole menaj si uz casnic 10,7%
Electrocasnice 5,6%
Cadouri 4,6%
Telefoane 4,4%
Birotica-papetarie 3,9%
Incaltaminte 3,4%
Bilete de avion 2,7%
Produse alimentare 2,0%
Flori 1,7%
Auto 1,7%
Jucarii 1,4%
Articole sportive 1,3%
Articole vanatoare si pescuit 1,3%
Suplimente alimentare 1,3%
Produse medicale 1,3%
Bilete concert 1,1%
Altele 5,5%