Initial, trebuia sa se numeasca Diggnation.com. Apoi au dorit sa-i spuna simplu: Dig.com, concept bazat pe ideea ca utilizatorii sapa ("to dig" - lb. eng.) constant pe Internet, dupa subiecte interesante. Dat fiind ca numele de domeniu dig.com era deja inregistrat de altcineva, compania a trebuit sa adauge un al doilea "g" in numele sau. Astazi ne referim la Digg.com ca la unul dintre cele mai interesante succese ale Internetului modern. Un succes care a ajuns sa valoreze aproape 100 milioane dolari.

La momentul redactarii acestui material, Digg.com este pe locul 96 in topul Alexa.com, al website-urilor care inregistreaza cel mai mare trafic din lume. Aproape 1% din numarul total al utilizatorilor unici de Internet masurati de Alexa.com acceseaza zilnic Digg.com.

Paris Hilton face trafic pentru Digg

Citeste si:

Ideea Digg a aparut in toamna anului 2004 si i se datoreaza lui Kevin Rose. Cu ajutorul a doi prieteni, Owen Byrne si Jay Adelson, acesta a lansat website-ul in luna decembrie a anului 2004. In primele patru luni de existenta a Digg, peste 12.000 de utilizatori se inregistrasera si foloseau website-ul.
Apoi, in primavara anului 2005, telefonul lui Paris Hilton a fost hackat. Poze, numere de telefon, note personale si multe alte informatii de acest gen, care fusesera in memoria telefonului, au fost facute publice. Cineva apropiat de cel care a accesat telefonul a pus un link pe propriul blog cu privire la continutul telefonului. Apoi, un link la mesajul din blog a ajuns pe Digg si, in aceeasi noapte, Google si Yahoo! au indexat continutul stirii, astfel incat a doua zi Digg aparea primul in rezultatele cautarilor dupa acel subiect.

Pentru cateva zile, utilizatorii au asaltat website-ul, si serverele companiei au fost scoase din functiune datorita traficului care crescuse exploziv. De atunci, Digg a repetat aceasta reteta de succes cu multe alte subiecte interesante.