Pentru unii, Twitter.com este un fenomen in continua expansiune. Pentru altii, este un posibil subiect al dependentei de Internet. Din toate punctele de vedere insa e interesant sa vedem ce au de castigat fondatorii sai.
Foarte multe dintre serviciile web la moda in acest moment au pornit ca simple idei pe care nu foarte multa lume ar fi pariat la inceput. Fondatorii lor au inteles insa ca, oricat de stupida ar fi ideea, trebuie sa lase utilizatorii sa duca website-ul intr-o anumita directie inainte de a monetiza traficul sau.

Daca se va dovedi ulterior ca ideea este indeajuns de stupida incat sa provoace discutii intre utilizatorii de Internet, e semn clar ca avem de-a face cu o promovare virala a website-ului in cauza. De la a-cel moment, daca au servere indeajuns de puternice, fondatorii se pot relaxa putin. Utilizatorii vor transforma serviciul intr-un succes sigur.

Asa s-ar scrie primele reguli din decalogul website-urilor moderne de succes. Iar exemplul despre care amintim astazi respecta strict regulile de mai sus.

A fost perceput ca un moft, chiar de la momentul lansarii sale. Nu a primit finantare externa pentru ca nu a reusit sa convinga investitorii ca poate sa aiba succes in Internet. L-a salvat John Edwards, candidat la functia de presedinte al SUA, care a inceput sa foloseasca sistemul si sa transmita alegatorilor ce face in anumite momente ale zilei. Din website-ul prea stupid ca sa primeasca finantare de la fondurile importante de investitii, Twitter.com s-a transformat acum intr-o minune a Internetului.

Citeste si:

Un om cu idei

Evan Williams e deja o legenda in Internet. Mai intai a creat Blogger.com, platforma dedicata bloggerilor. Se intampla in anul 2002. Succesul a fost atat de mare, incat la finalul anului 2003 serviciul a fost achizitionat de Google, pentru o suma care a ramas necunoscuta. Specialistii vorbesc insa de o achizitie de cateva zeci de milioane de dolari. Astazi, sub "imparatia" Google, blogger.com este una dintre cele mai utilizate platforme de bloguri din intreaga lume.

In 2004, Williams a parasit Google pentru a dezvolta proiecte noi si a infiintat Obvious Inc. In 2005, pune bazele Odeo.com, un website care le ofera oamenilor din intreaga lume posibilitatea de a-si face publice inregistrarile audio. Dat fiind ca aparuse deja YouTube.com, succesul Odeo.com nu s-a apropiat deloc de estimarile fondatorului sau. La momentul redactarii acestui articol, Odeo.com are putin peste 200.000 de utilizatori inregistrati, care au incarcat in sistem peste trei milioane de fisiere audio.