Expertii in securitate IT atrag atentia la linkurile sponsorizate din capatul si dreapta paginii de rezultate. Un simplu click va poate virusa calculatorul

Google a indepartat reclamele care apar linga cautarile pe motorul sau si care redirectionau utilizatorii catre site-uri periculoase, relateaza editia electronica a publicatiei "PC World".

Cu toate acestea, conform expertilor in securitate, rezolvarea problemei este temporara si utilizatorii motoarelor de cautare nu ar trebui sa presupuna ca toate link-urile sponsorizate sint demne de incredere.

"Motoarele de cautare sint tinte prea usoare pentru persoanele cu intentii rele", considera Roger Thompson, reprezentant al Exploit Security Labs.

Citeste si:

La 25 aprilie, Exploit Prevention Labs a raportat ca distribuitorii de programe de tip malware folosesc reclamele plasate de programul AdWords al Google (prin care proprietarii de site-uri isi fac publicitate) pentru a infecta utilizatorii naivi cu virusi destinati furtului de date personale, precum numele si parola cu care se logheaza la bancile ale caror clienti sint.

Thompson spune ca indepartarea acestor anunturi de catre Google nu este altceva decit o masura temporara si ca atit acesta, cit si alte motoare de cautare trebuie sa-si revizuiasca sistemele automate de publicitate.

Alte studii facute de SiteAdvisor, divizie a companiei de securitate McAfee, arata, in cadrul unui raport din decembrie, ca 8% din rezultatele sponsorizate afisate la o cautare de cele mai cunoscute motoare de cautare, precum AOL, Ask.com, Google, MSN si Yahoo!, pot conduce adeseori la site-uri web ce contin spyware si alte metode de fraudare si care sint operate de persoane ce trimit foarte mult spam.