Una dintre cele mai recente metode a escrocilor romani de a face bani vizeaza serviciile de transfer rapid de bani. Cazuri recente demonstreaza ca escrocii au penetrat sistemul informatic al Western Union, cel mai popular serviciu de transfer rapid.

"Piratii cibernetici" violeaza sistemul de siguranta si reusesc sa obtina atat lista cu nume de persoane care urmeaza sa primeasca bani, cat si codurile secrete ale tranzactiilor. Banii sunt incasati cu documente de identitate contrafacute. Persoanele care incaseaza banii au varsta apropiata cu destinatarii de drept, ceea ce face foarte dificila identificarea escrocilor.

Cristian Ungureanu, "usurat" de 1.000 de euro

Una dintre victimele recente ale escrocilor care "opereaza" sistemele de transfer rapid de bani este bucuresteanul Cristian Ungureanu, in varsta de 37 de ani. Cazul acestuia face acum obiectul unei investigatii a politistilor de la Serviciul Economic - Sectorul 6. Ungureanu urma sa primeasca 1.000 de euro de la cumnata sa, care lucreaza in Spania, numai ca banii au fost incasati de catre o alta persoana. "in data de 13 martie m-a sunat cumnata mea din Spania. Trebuia sa imi trimita niste bani, nu aveam cont bancar in euro, mi i-a pus la Western Union.

Seara m-a sunat sa imi spuna codul tranzactiei, necesar pentru a incasa banii. A doua zi de dimineata m-am dus la Agentia Raiffeisen Lujerului. I-am spus functionarei care se ocupa si de serviciul Western Union codul: aceasta a incercat sa introduca acel cod in calculator, dar nu s-a putut verifica, mi-a zis ca «sistemul este blocat». Am plecat de la banca, m-am intors mai tarziu. A introdus din nou codul, apoi mi-a zis: «imi pare rau, dar banii s-au luat». Am inlemnit. Apoi am cerut explicatii, pentru ca nu avea cine sa incaseze banii in afara de mine. N-a vrut sa imi dea nicio informatie despre persoana care a incasat banii in locul meu sau despre sucursala bancara de unde s-au ridicat banii.

Citeste si:

Am sunat-o pe cumnata mea din Spania, ea a reusit sa afle ca banii au fost ridicati de la o sucursala BRD din Bucuresti. Ciudat este ca eu am plecat de la banca la ora 16.00, iar cumnata mea mi-a spus ca in faxul primit de la Western Union din Spania aparea ca banii au fost ridicati la 16.45 ora noastra, deci la 45 de minute dupa ce mi s-a spus ca altcineva a luat banii", ne-a declarat Cristian Ungureanu.

Anchete fara rezultat in Romania si Spania

Judecand dupa diferenta orara reclamata de pagubit, functionara de la banca parea suspectul principal, avand in vedere ca doar ea si "victima" cunosteau codul de securitate al tranzactiei. insa, cel putin la nivelul Raiffeisen Bank, diferenta orara nu se confirma: surse din aceasta banca ne-au spus ca banii au fost trimisi din Spania la ora 16.32 si ridicati in Romania a doua zi, la ora 11.40. La Raiffeisen s-a efectuat o ancheta interna in urma acestui incident care a exclus vreo legatura a unui functionar din cadrul bancii cu escrocii. Ungureanu a depus o reclamatie atat la BRD, de unde s-au ridicat banii, cat si la politie. inca nu a primit niciun raspuns, dupa aproape o luna de la demararea anchetei.

Zilele trecute a facut o sesizare si la reprezentanta din Romania a Western Union. Acolo a fost sfatuit ca reclamatia sa fie depusa de catre cumnata sa din Spania, pentru ca "persoana care a trimis banii este, in fond, cea pagubita, si nu destinatarul sumei". De la Western Union din Spania a primit o copie dupa formularul de ridicare a banilor. Acesta era completat cu numele "Cristian Ungureanu", dar nici scrisul si nici semnatura nu seamana cu cele ale reclamantului. "Interesant este ca cel care a ridicat banii a completat si numele regiunii de unde au fost trimisi banii, eu habar nu aveam cum se numeste", ne-a spus Ungureanu. Cert este ca, pana in prezent, sesizarile, atat din Romania, cat si din Spania, nu au avut niciun rezultat concret: nici faptasul nu a fost prins, nici pagubitul nu si-a recuperat banii.