Chestiunea proprietatii intelectuale pe net a revenit in atentia comunitatii internationale de afaceri printr-o serie de actiuni in instanta initiate saptamana trecuta de doua grupuri majore, Microsoft si Viacom. Primul, dezlantuit impotriva asa-numitilor "cybersquatters" - persoane sau companii care cumpara domenii de Internet identice sau asemanatoare cu nume de branduri renumite, in scopul unor profituri financiare.

Al doilea - impotriva YouTube si a grupului-mama Google, pentru incalcarea drepturilor asupra a sute de mii de clipuri postate pe Internet.

Cu doua procese de acest soi castigate anul trecut, Microsoft a trimis in instanta doua companii care, printre sutele de domenii de Internet cumparate en-gros, au achizitionat si unele asemanatoare sau identice cu numele unor produse sau servicii ale grupului. Tot Microsoft a ajuns la intelegeri amiabile cu alte trei companii, dar a anuntat ca va continua sa dea in judecata firme implicate in astfel de practici, atat din SUA, cat si din Europa.
La scurt timp dupa ce Organizatia Internationala pentru Protectia Proprietatii Intelectuale a avertizat ca fenomenul "cybersquatting" reprezinta o amenintare criminala majora pentru proprietarii de marci inregistrate, Microsoft a lansat un apel acestora sa recurga la actiuni sustinute in instanta pentru a combate fenomenul.