In perioada litigiului pe fond, legatura de interconectare intre cei doi operatori, in lipsa unui acord, va ramane guvernata de Decizia (provizorie, n.red.) nr. 1803 din 2 martie 2007 a Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), a precizat Georgescu pentru NewsIn.

Conform unei decizii anterioare, nr. 1331/2003, solutionarea litigiului pe fond cuprinde doua etape, si anume procedura de mediere, care dureaza conform legii o luna, in cazul de fata pana la data de 23 martie, urmata de procedura contencioasa, care dureaza trei luni, in cazul in care cele doua parti nu ajung la o intelegere amiabila in urma procedurii de mediere, a explicat Georgescu.

El a mentionat ca "exista si posibilitatea de prelungire a perioadei de procedura contencioasa, insa numai pe baza deciziei ANRCTI, si in conditii bine justificate". Urmatoarea intalnire a partilor a fost stabilita pentru data de 19 martie 2007.

Citeste si:

ANRCTI sustine ca prejudiciile suferite de utilizatorii celor doi furnizori ca urmare a intreruperii legaturii de interconectare sunt de o gravitate exceptionala avand in vedere numarul mare al utilizatorilor celor doua retele de telefonie mobila, si anume peste 400.000, in cazul Telemobil, respectiv peste 1.200.000, in cazul Cosmote. "Prejudiciul produs utilizatorilor finali este semnificativ indiferent de numarul de ore sau de zile in care interconectarea dintre cei doi operatori este intrerupta, neputand fi limitat decat prin asigurarea interconectarii dintre retele", a declarat Georgescu in urma cu doua saptamani.

Masurile luate de catre ANRCTI au fost justificate de necesitatea asigurarii conectivitatii intre utilizatorii finali ai celor doua retele. Conectivitatea este unul dintre drepturile fundamentale ale utilizatorilor finali, sarcina asigurarii acestui obiectiv esential al cadrului de reglementare din domeniul comunicatiilor electronice revenind ANRCTI, au explicat reprezentantii institutiei.

In cadrul litigiului deschis la ANRCTI, Cosmote a aratat ca, de la data de 1 martie 2007, Telemobil a intrerupt legatura de interconectare dintre cele doua retele, in prezent utilizatorii finali ai celor doua companii fiind in imposibilitate de a mai comunica intre ei. in aceste conditii, Cosmote a solicitat, ca masura cu caracter provizoriu, obligarea Telemobil sa asigure serviciile de interconectare in aceleasi conditii tehnice si comerciale ca pana la momentul intreruperii legaturii de interconectare, aratand ca sufera grave prejudicii materiale si de imagine. De asemenea, atat utilizatorii serviciilor sale, cat si cei ai serviciilor oferite de Telemobil, sunt prejudiciati pentru ca nu mai pot comunica intre ei, apreciind ca prejudiciile suferite de utilizatori nu pot fi recuperate sau reparate.