IT-ul romanesc a trecut de un miliard de euro Romanii au cheltuit in anul trecut 1,1 milliarde de dolari pentru achizitii de echipamente de calcul, aplicatii software si servicii IT, cifra care ne plaseaza spre sfarsitul unui clasament european, a declarat, citat de NewsIn, Calin Mirea, analist IDC Romania.

In Europa de Vest domina cheltuielile pentru servicii, in timp ce Romania inca se mai afla in faza in care cea mai mare partea a banilor cheltuiti in IT sunt alocati achizitiilor de echipamente, a completat reprezentantul IDC.

In 2006, din totalul vanzarilor de pe piata IT din Romania, 69,5 % au fost vanzari de echipamente, 12,4% aplicatii informatice si 18,1% servicii.

"Piata de IT din Romania intra intr-o faza de dezvoltare in care vanzarile hardware se vor tempera, pe fondul unei cresteri sensibile a vanzarilor se servicii si aplicatii", a declarat Laurentiu Popescu.

Cheltuielile totale inregistrate in 2006 de piata de software s-au cifrat la 239 milioane de dolari in primul rand datorita ponderii mari a serviciilor de implementare si asistenta tehnica pentru programe informatice complexe, a mai declarat Popescu.

Citeste si:

Ponderea implementarilor de softuri a fost anul trecut de 51,7%, iar serviciile de asistenta tehnica au avut un procentaj de 24,8% din cheltuielile intregii piete de software din Romania. Popescu apreciaza ca aceste procente reprezinta o imaturitate a pietei pentru ca aceste servicii ofera valoare adaugata mica si un grad scazut de complexitate.

Serviciile de consultanta IT si de training au un procentaj de 11,8% si, respectiv 6,6%, din valoarea totala a pietei de soft. Acestea vor cunoaste o crestere constanta pana in 2010, a opinat Popescu.

Tendintele pietei romanesti de software vor cuprinde extinderea accelerata a serviciilor SaaS ("Software as a Service"), prioritizarea strategiilor protejarii si stocarii datelor, cresterea piatei de aplicatii soft si intensificarea eforturior de imbunatatire a softurilor de business din partea producatorilor ERP (planificarea resurselor intreprinderii), CRM (managementul relatiilor cu clientii) si BI (business intelligence).

Popescu a adaugat ca se vor remarca pana in 2010 scaderea preturilor de licenta soft, consolidarea furnizorilor de solutii informatice, cresterea numarului de module functionale, majorarea vanzarilor aplicatiilor "la cheie" pentru anumite piete, dar si cresterea importantei suportului tehnic (versiuni noi, imbunatatiri, hotline support).

Piata de hardware se va indrepta incet catre saturare, iar segmentul de software va ajunge aproape de 40% din intreaga piata IT, a conchis Popescu.