Cel putin asa sustin specialistii in marketing online, printre care Wim Vermeulen, director of Digital Innovation la compania de publicitate Ogilvy, pentru Europa Centrala si de Est, sau Felix Tataru, presedinte al International Advertising Association (IAA). Acestia sustin ca, in viitorul apropiat, site-uri precum YouTube.com sau MySpace.com ar putea ajunge sa concureze, ba chiar sa depaseasca modalitatile clasice de promovare, precum televiziunea, radioul sau presa scrisa.

YouTube, mai tare decat cele mai vizionate transmisiuni tv


Si ca sa ne convinga, Wim Vermeulen a dat exemplul celui mai vizionat clip de pe YouTube, "Istoria Dansului", care de la postarea sa pe site si pana astazi a avut parte de nu mai putin de 42 milioane de accesari. O cifra fabuloasa, daca ne gandim ca una dintre cele mai urmarite emisiuni din Statele Unite ale Americii, "American Idol", a inregistrat o audienta de "numai" 25 milioane de telespectatori. Cel mai urmarit videoclip de pe YouTube este intrecut doar de finala campionatului de fotbal american, Superbowl, care inregistreaza audiente de aproape 90 milioane de telespectatori. Numai ca la capitolul cheltuieli publicitare, YouTube castiga detasat. Asta pentru ca, daca un clip de 30 de secunde in pauza acestei intreceri sportive costa aproape trei milioane de dolari, postarea unui clip pe YouTube este aproape gratuita. Impactul insa este enorm.

Mentos si-a sporit vanzarile cu 15%, fara nicio investitie in publicitate

Cel mai bine se poate traduce capacitatea unui site ca YouTube in a declansa explozia vanzarilor de produse cu ajutorul unuia dintre celebrele clipuri postat pe acest site. Este vorba de doi tineri care, probabil de plictiseala, s-au gandit ca ar fi interesant sa introduca un intreg pachet de Mentos intr-o sticla de Coca-Cola de doi litri. Dupa aceasta operatiune, inchideau capacul si agitau sticla.