In ciuda neincrederii in siguranta oferita de mediul electronic, tot mai multi romani acceseaza produsele si serviciile bancare prin intermediul internetului. Astfel, in primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienti au efectuat tranzactii prin intermediul e-bankingului, numarul acestora fiind in crestere cu 120% fata de perioada similara a anului precedent.

Daca in urma cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa Romania, alaturi de Bulgaria, Grecia si Macedonia, printre tarile din Europa cu cel mai scazut grad de penetrare a serviciilor e-banking, in momentul de fata reprezentantii institutiilor bancare din tara noastra spun ca aceste servicii traverseaza poate cea mai importanta perioada de modernizare de pana acum.

"Comparativ cu alte piete, in Romania, internet-bankingul nu este utilizat la adevaratul potential. In perioada urmatoare devine insa foarte probabila cresterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorita tendintei vizibile de imbunatatire a infrastructurii si a serviciilor", a declarat, pentru Adevarul, reprezentantii Alpha Bank. La randul sau, Razvan Lintaru, director e-banking HVB Tiriac, observa ca, "in Romania, serviciile de internet-banking oferite de banci sunt in plina perioada de modernizare a infrastructurii, a calitatii si a diversificarii ofertei. Avand in vedere cresterea impactului internetului pentru populatie, bancile vor urmari sa-si sporeasca posibilitatea de deservire in acest sens si sa ofere servicii cat mai diversificate si adaptate solicitarilor clientilor". Acest lucru se datoreaza, spune Lintaru, si incercarii de minimizare a costurilor operationale concomitent cu largirea portofoliului de clienti si produse. In acelasi timp, reprezentantii bancilor sustin ca serviciile de e-banking existente pe piata autohtona se apropie de maturitate, trecandu-se de la o dezvoltare cantitativa la una preponderent calitativa. "Consideram ca, in perioada urmatoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking in sensul stabilizarii la un anumit pachet de operatiuni bancare, al cresterii calitatii si fiabilitatii serviciilor finale furnizate clientilor si al asigurarii unei replici cat mai fidele a operatiunilor ce pot fi realizate la ghiseele bancii", este de parere Rozaura Stanescu, director in cadrul departamentului de strategie si marketing al BRD Groupe Societe Generale.