Mari companii, furnizoare de servicii de internet, precum RCS & RDS, au cumparat retele de cartier "la vrac". "Dupa ce vinzi compania, devii angajat, iar interesul de a o face sa creasca scade", a declarat Duicu, care a explicat ca "exact aceiasi oameni vor dori sa infiinteze o noua retea in aceeasi zona".

Pe langa companiile achizitionate vor aparea alte retele, cu totul noi. Acestea probabil ca nu au o tehnologie foarte buna, dar se dezvolta foarte rapid, considera Duicu.

Daca numarul de clienti depaseste 100, furnizorii de internet trebuie sa se inregistreze la ANRCTI si automat devine o companie serioasa, jucator important pe piata locala. Duicu estimeaza ca in acest an micii furnizori de internet vor creste foarte mult si altii se vor infiinta "pentru ca piata e mult mai larga si tot mai libera".

Citeste si:

Potrivit datelor remise NewsIn de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), in ultimele doua luni, de la 20 noiembrie 2006 pana la 15 ianuarie 2007, peste 70 de furnizori de internet s-au inregistrat la autoritatea de reglementare. Oficiali ai ANRCTI au declarat ca majorarea este semnificativa, s-au inregistrat cu 80% mai multe companii furnizoare de servicii internet fata de perioada anterioara, iar trendul este ascendent.

Obligativitatea, pentru marii furnizori, de a-si limita largimea benzii de internet din cauza serviciilor de voce incurajeaza micile retele de cartier sa se dezvolte, a incheiat Duicu. Cu o saptamana in urma, membrii asociatiei retelelor de cartier din Bucuresti, Interlan, au decis sa infiinteze societatea Interlan Telecom, pentru a oferi servicii de transport a datelor, al carei scop pe termen mediu este sa construiasca o retea ingropata de fibra optica care sa acopere tot Bucurestiul.