Echipa din spatele YouTube mestereste un mecanism de recompensare a creativitatii contribuabililor la bunul mers al site-ului, dezvaluie pentru BBC fondatorul proiectului, Chad Hurley. Utilizatorii romani s-ar putea lovi insa de un sistem de plata exclusivist, la care se adauga si necesitatea innobilarii postarilor cu drepturi de autor.

Fara tam-tam

Noul sistem se sprijina pe o imbinare de reclame, incluzind clipuri scurte ce preced fisierele video uploadate, si se aplica doar celor care au copyright asupra lor. Folosirea unor clipuri publicitare de trei secunde ar putea fi una dintre optiuni, anunta Hurley. Compania lucreaza de ceva timp la o tehnologie de detectie a amprentei audio, pentru identificarea materielelor cu drepturi de autor, a anuntat Hurley in cadrul Forumului Economic de la Davos, Elvetia. Initiatorul YouTube a confirmat pentru BBC ca diverse particularitati ale programului urmeaza a fi anuntate una dupa alta in decursul lunilor viitoare.

Citeste si:

Explozie de "cineasti" autohtoni

In privinta efectelor pe care le va avea initiativa in rindurile utilizatorilor romani, parerile sint impartite. "Ceea ce stim despre utilizatorii romani ai YouTube este ca sint tineri, au o stare materiala in general buna, sint creativi si dornici de afirmare", spune Dragos Dehelean, director general al companiei Selenis. "Eu cred ca vor accepta o oferta care nu le cere decit sa stea in fata calculatorului, sa fie creativi, sa obtina popularitate si pe deasupra le asigura si niste bani de buzunar pentru asta", adauga acesta, cu precizarea ca miza materiala ar face numarul de "filme" romanesti de pe YouTube sa explodeze.