Furnizorii de internet si telefonie VoIP (Voice Over IP - telefonie prin intermediul internetului), membri ai a Asociatiei Interlan, "nu au avut pana acum probleme cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, cu atat mai putin in chestiuni legate de clauzele contractuale care reglementeaza relatia furnizor - client", a declarat pentru NewsIn, Nicolae Duicu, director de marketing al asociatiei retelelor de cartier, Interlan.

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marian Zlotea, a afirmat marti, intr-o conferinta de presa, ca plata in avans a abonamentului la operatorii de cablu tv este anormala si ca pe aceasta tema exista foarte multe reclamatii de la clienti. Zlotea a anuntat ca saptamana acesta va avea discutii cu reprezentantii de cablu TV, pe care va incerca sa-i convinga sa renunte la anumite prevederi contractuale, in special la cele care se refera la plata in avans a serviciului.

El a subliniat ca la ANPC a crescut, in ultima vreme, numarul reclamatiilor de la clienti care se plang ca, in cazul in care nu-si platesc cablul in avans, acesta li se taie si trebuie sa platesca o taxa de reinstalare.

"Initiativa ANPC este buna pentru ca, in general, retelele de cartier nu cer plata in avans si ofera factura pentru orice plata. Trebuie sa vedeti cum arata un contract tip de-al marilor furnizori: un adevarat roman", a adaugat Duicu, subliniind ca micile retele au rata de crestere foarte mare si nu au nevoie de politici de dumping sau alte metode de captare a clientilor.