Doua companii japoneze de transport aerian, Japan Airlines (JAL) si All Nippon Airways (ANA), folosesc aceasta metoda si astfel operatorul nu va mai trebui sa caute clientul in baza de date pentru a valida biletul. Cu toate acestea, chiar daca noile sisteme pot economisi hartie si timp, ele nu reusesc sa scurteze timpul pierdut la controlul de securitate. In cele mai multe cazuri, bagajele de calatorie ale pasagerilor, trebuie sa stea la coada pentru verificari.

JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge si treci) inca din 2005, in patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins ntr-un an 44 de aeroporturi in toata Japonia, dar este valabil numai in cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie sa se legitimeze.

In septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu masini care sa citeasca celularul la sistemul de check-in, iar pana la sfarsitul lui 2007 intentioneaza sa acopere cu aceasta tehnologie toate aeroporturile nipone in care opereaza.

Tehnologia folosita in aeroporturile japoneze este asemanatoare cu cea folosita in unele sisteme de control a biletelor in transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin fata unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romana UTI si in curs de implementare in transportul urban din Bucuresti.