Vizionarii pot profita de acest aspect. Pornind de la exemplul tarilor cu ceva mai multa experienta in domeniu, putem sa ne orientam sa dezvoltam o afacere speculand, pe de o parte, numarul din ce in ce mai mare de utilizatori, iar pe de alta parte, oportunitatile oferite de "e-business". Numai in Romania, in mai 2006 existau peste 5,8 milioane de utilizatori de Internet si, atentie, nu trebuie ignorata piata internationala, la nivel mondial, numarul depasea un miliard de utilizatori online.

e-Commerce - Comertul electronic este motorul actual de dezvoltare a Internetului la nivel mondial. Un exemplu demn de luat in seama este cel al Marii Britanii, unde vanzarile online au crescut spectaculos, ajungand in 2005 la acelasi nivel ca in magazinele traditionale.

Fenomenul creste exponential si in Romania: la sfarsitul anului 2005 se efectuau peste 50.000 de tranzactii pe luna. Si acesta e doar inceputul. Exista tot mai multi consumatori care nu mai vor sa piarda timpul in magazine, sa stea la cozi sau in aglomeratie, care prefera sa cumpere fara sa paraseasca domiciliul sau biroul. Anticipand aceasta tendinta, suntem convinsi de succesul pe termen mediu si lung al comertului electronic in Romania.
Avantajele unui magazin virtual sunt multiple: piata de desfacere este imensa, si aici avem in vedere mediul online.

Dimensiunile afacerii cresc o data cu extinderea ariei de desfacere, un magazin virtual este o oportunitate de a va extinde. In plus, comparativ cu un magazin clasic, costurile sunt mai mici: nu platiti chirii sau mobilier comercial, nu aveti nevoie de aceeasi forta de munca. Clientul este privilegiat fata de clientul unui magazin fizic, pentru ca are acces la magazin, indiferent de locul in care se afla, ii este astfel mult mai comod, face economie de timp, este mult mai bine informat, cumpararea devine mult mai personala, intima, fara stres si graba si, poate cel mai mare avantaj: pretul este mai mic.

In aceeasi idee, o alta afacere este cea de design, programare web si marketing online. Cu alte cuvinte, construirea si gestionarea paginilor de web, a portalurilor de web corporativ si a programelor care sa ofere solutii pentru interactiune cu vizitatorul, servicii de plati online, acces la informatii - baze de date legislative, comunicate de presa si alte functionalitati. Cine sunt clientii? Aici oferta este imensa - fiecare firma care se respecta, indiferent de dimensiuni, are o adresa de e-mail si un domeniu pe Internet. Cand vorbim de pagina de web, arhitectura acesteia, modul in care sunt structurate informatiile, continutul sunt extrem de importante deoarece reprezinta o carte de vizita la care au acces partenerii, viitorii clienti, de fapt, toti utilizatorii online. Exista chiar o "noua moda" in dezvoltarea de solutii specializate, dintre acestea amintind trei, care ni s-au parut ca fiind cele mai importante:

Citeste si:

>> e-Government - solutie dedicata institutiilor guvernamentale, adaptate in functie de particularitatile si profilul acestora.

>> arhivare electronica - Conform unor studii de piata, peste 15% din timpul petrecut de un angajat la birou este dedicat regasirii documentelor salvate pe hartie, iar 8,5% din documentele scrise sunt pierdute din cauza erorilor din timpul procesului de arhivare fizica. Arhivarea electronica vine in ajutorul managementului actual, oferind servicii complete de analiza, consultanta si implementare. Principalul beneficiu al sistemul de arhivare este realizarea conversiei, preluarii, stocarii, organizarii si regasirii informatiei din cadrul companiei intr-un mod structurat si securizat. Toate aceste procese sunt implementate tehnic de catre solutia noastra pe un sistem de arhivare care respecta normele legislative ale Uniunii Europene privind arhivarea electronica.

>> design multimedia si design corporativ - Prezenta online a devenit vitala pentru fiecare organizatie ce doreste o promovare eficienta si o comunicare la scara larga. Solutia optima este portalul web corporativ, instrumentul necesar unei prezente adecvate pe Internet.

Intr-o lume digitala, in care dinamismul informatiei este vital, e-business-ul reprezinta urmatorul nivel al mediului de afaceri.