Raportul "Digital Music Report" pe 2007 al Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI) a anuntat ca utilizatorii au downloadat anul trecut aproximativ 795 milioane de melodii, mai mult cu 89% fata de anul 2005. Numarul de melodii disponibile pe internet in 2006 a depasit patru milioane, disponibile prin 498 de servicii online de muzica, in peste 40 de tari.

Cu toate acestea, in prima jumatate a anului 2006, vanzarile au scazut cu 4%. "Mi-ar fi placut sa pot anunta ca scaderea vanzarilor la CD-uri este compensata de cresterea veniturilor din muzica pe internet si telefonul mobil, dar acest lucru nu se intampla la scara mondiala"", a comentat directorul IFPI, John Kennedy.

Coreea de Sud este singura tara din lume unde, in 2006, vanzarile muzicii digitale le-au depasit pe cele fizice. IFPI a mentionat ca cea mai mare provocare din industrie o reprezinta pirateria. Pana la sfarsitul lui 2006, IFPI deschisese aproximativ 8.000 de actiuni penale, in 17 tari, impotriva celor care descarca ilegal muzica. Cresterea aceasta este in defavoarea vanzarilor de muzica stocata pe CD.

Cu certitudine, muzica a ajuns la un alt nivel. Apple si Microsoft sunt doar cateva dintre exemplele clare ale acestui fapt. Am putea spune ca MP3-urile cuceresc lumea sau au facut-o deja.

Citeste si:

Piata melodiilor in format digital a ajuns la saturatie totusi, anunta un studiu al grupului de cercetari Forrester, in decembrie anul trecut. Conform studiului, iTunes este cel mai popular magazin online de muzica digitala cu vanzari de peste 1,5 milioane de melodii si de cateva zeci de milioane de episoade sau emisiuni TV.

Din studiul grupului de cercetari mai rezulta ca vanzarile online de muzica reprezinta doar 4% din totalul vanzarilor de muzica din SUA, fiind din acest punct de vedere mult in urma vanzarilor inregistrate pe segmentul de CD-uri. Forrester pune acest declin si pe seama faptului ca iTunes, liderul pietei de download din SUA, permite ascultarea melodiilor doar pe iPod-ul Apple, ceea ce duce la o scadere a vanzarilor iTunes si a pietei in general.

In avion, masina sau tramvai, la scoala sau la birou, muzica mobilizeaza si relaxeaza. Tehnologia avanseaza intr-un ritm alert. Un sfert dintre muncitorii britanici folosesc, in timpul programului de lucru, un mp3 player, practica adesea prost vazuta si chiar interzisa in unele companii. Un iPod, Zune sau oricare alt MP3 player, eventual chiar MP4 player, sunt dispozitive puternic mediatizate, la indemana oricui.