Compania Google, detinatoarea celui mai utilizat motor de cautare din lume se poate lauda cu titlul de cel mai cunoscut brand de pe mapamond, in 2006, informeaza The Guardian. Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru compania americana, pretul unei actiuni Google sarind in noiembrie de 500 de dolari, dupa listarea la Bursa in august 2004, cand un titlu al companiei valora 85 de dolari. Totodata, valoarea firmei de pe Wall Street a fost de 150 de miliarde de dolari (77 de miliarde de lire sterline).

In urma Google, ca branduri de pe Internet s-au plasat YouTube, website-ul video al Google, site-ul de licitatii eBay si motorul de cautare Yahoo!.
In topul mondial al brandurilor, pozitia a doua a fost adjudecata de Las Vegas, paradisul cazinourilor, care se bucura de o renastere turistica, sub sloganul "Ce se intampla in Vegas, ramane in Vegas". iPod-urile Apple, devenite un element de baza in cultura populara, au ocupat locul al treilea in aceasta ierarhie.

Ierarhia brandurilor a fost stabilita in urma a peste 2.000 de interviuri operate de agentia de design din New York, Landor Associates.

"Companiile ale caror branduri sunt prezente in acest top au in comun faptul ca se adreseaza mai multor segmente", a declarat Allen Adamson, managing director al Landor Associates.

"Google a devenit punctul de plecare pentru experienta internautica pentru aproape oricine, fie ca este vorba de un director executiv sau de o persoana care curata toalete". In Vegas exista familii cu copii situate in apropierea persoanelor care vor sa scape de familiile lor", a spus Adamson.

Citeste si:

Spectrul de definire al brandurilor, facut de Landor se extinde si asupra locatiilor sau celebritatilor, iar cei mai importanti pierzatori au fost persoanele petrecarete si supraexpuse atentiei mass-media, cum ar fi Nicole Richie, Britney Spears si Paris Hilton.

Google investeste intr-un video site chinez

In alta ordine de idei, compania Google a anuntat ca a efectuat investitii intr-o companie chineza, Shenzhen Xunlei Network Technology, care ajuta userii sa downloadeze filme si software online. Prin aceasta investitie compania americana isi doreste sa castige cota de piata, impotriva rivalului local de pe piata chineza, Baidu.com, informeaza Bloomberg.
Google va fi un "investitor strategic" in companie, a declarat Sean Zou, Chief Executive Officer la Shenzhen Xunlei Network Technology. Zou nu a dorit sa precizeze la cat se ridica investitia Google.
Cota de piata a Google in China este o treime din cea detinuta de Baidu. Prin investitia in compania chineza, Google va avea acces la cele 120 de milioane de clienti care utilizeaza site-ul Xunlei.

Lee Kai-Fu, presedintele din China a Google, spera ca popularitatea video online sa imbunatateasca portofoliul de clienti ai companiei, intr-o piata Web care ar putea fi cea mai mare din lume in urmatorii doi ani, asta dupa ce compania americana a platit in noiembrie 2006, 1.65 de miliarde de dolari pentru achizitionarea Youtube.

"Xunlei ar putea ajuta Google sa prinda din urma Baidu, pe masura ce tot mai multi oameni cauta filme pe Internet", a afirmat Liu Bin, analist de Internet la compania de cercetare chineza BDA China.