Google a devenit echivalentul online al McDonalds, un brand care a intrat in limbajul nostru curent si care pare a fi prezent peste tot in jurul nostru. Compania care detine cel mai mare motor de cautare a avut un an aglomerat prin largirea serviciilor din portofoliu dar si a zvonurilor pe marginea unor posibile aliante si preluari. Mai mult, discutiile despre rivalitatea cu gigantul Microsoft nu au contenit.

Google a incins anul trecut lupta pe piata din China prin decizia de a vinde actiunile detinute in cadrul companiei rivale in domeniul cautarilor Baidu.com.

Google, lansari pe banda rulanta

Lansat initial doar ca motor de cautare, Google s-a extins in ultimul timp pe o serie de sectoare online diferite, una din primele initiative din 2006 fiind reprezentata de lansarea unui calendar prin care utilizatorii au posibilitatea sa-si programeze cele mai importante evenimente, dar si de a le impartasi cu altii impatimiti ai Google. Noul serviciu ofera o interfata "drag-and-drop", dar si abilitatea de a vizualiza calendarul pe intervale de timp ce variaza intre o zi si o luna, in acelasi timp.

Nate Elliott, analist in cadrul companiei de consultanta Jupiter Research, nu este convins de eficienta acestei strategii de a lansa pe banda rulanta noi produse si servicii. 'Aici este vorba de ceea ce eu numesc o strategie riscanta in ceea ce priveste lansarile de produse. Cred ca cei de la Google lanseaza chiar orice si nu urmaresc beneficiile comerciale ale acestor noutati. In fapt, ei au dat lovitura numai prin inovatia cautarii online', apreciaza Elliott.

Probabil cea mai interesanta mutare din Googlesfera in 2006 nu are nicio legatura cu lansarea de produse. Astfel, in urma unei afaceri de 900 de milioane de dolari, MySpace, sociala online cu cea mai mare crestere din lume, a incheiat un parteneriat cu Google, care prevede colaborarea celor doua companii in ceea ce priveste publicitatea online, dar si in privinta solutiilor Google.

Acest pas a fost urmat de achizitionarea YouTube, un site care permite utilizatorilor sa incarce si sa vizioneze videoclipuri de orice fel, fara a percepe nicio taxa in schimb.

Citeste si:

Google si eBay, doua din cele mai importante companii IT din lume, au incheiat in vara anului trecut un acord de colaborare in urma caruia Google va vinde spatiu publicitar pe site-ul de licitatii, urmand ca cele doua companii sa dezvolte si un sistem de conectare intre utilizatori si comecianti repectiv advertiseri.

Yahoo, aliante pentru a face fata competitiei

Putine din povestile si articolele scrise anul trecut despre Yahoo nu au mentionat intr-un fel sau altul despre strategia 'de a tine pasul cu Google'. Acesta lupta s-a tranpus si asupra evolutiei pretului pentru actiunile celor doua companii.

John Delaney, analist in cadrul firmei de cercetare Ovum, apreciaza ca aceasta lupta istorica scoate in evidenta statutul de veteran pe zona de Internet a companiei Yahoo. 'Este foarte important sa nu estimam potentialul pe care il are Yahoo prin faptul ca, spre deosebire de Google, are utilizatori care sunt dispusi sa plateasca pentru servicii. De asemenea, in opozitie cu Google, nu exista o dependenta clara de un singur serviciu', a declarat pentru BBC John Delaney.

Grupul Yahoo a anuntat la finele lui 2006 o vasta reorganizare a structurii si politicii operationale proprii, avand drept obiectiv cresterea economica a grupului, in special in cadrul segmentului de publicitate, unde a pierdut teren in fata rivalului Google.

De asemenea, Yahoo si eBay au anuntat formarea unui parteneriat, bazat pe publicitatea si platile online, care le-ar putea aduce noi venituri. Intelegerea a fost semnata in luna mai a anului trecut cand competitia era intensa intre Yahoo, Google si Microsoft.