Solutiile BitDefender ale companiei Softwin vor fi cumparate, pana in 2007, la o valoare ce va depasi 100.000.000 dolari, ne-a declarat Florin Talpes, presedintele grupului Softwin. Succesul previzionat al lui BitDefender va fi completat de Intuitext, divizia de software educational a Softwin care va fi unul dintre actorii reputati in zona de eLearning, la nivel mondial, mai spune Talpes.

Potrivit acestuia, Softwin isi va centra succesul viitor pe pozitionarea sa ca un furnizor de mare incredere de solutii informatice pentru marile organizatii din Romania, precum si din Europa Centrala si de Est. Softwin va produce noi start-up-uri si va integra noi tehnologii in diviziile existente.

"In 2007, compania va iesi pe piata cu o noua tehnologie, cu un model de business pe care nu l-a mai adoptat pana acum. Este posibila atragerea unor investitori pentru acest start-up. De asemenea, pana in 2009, cel putin una din companiile din grup va iesi pe o Bursa", explica Talpes. Pentru realizarea obiectivelor mentionate, compania va continua sa-si promoveze tehnologiile si mai agresiv la nivel mondial. "Am anuntat investitii de circa 40 de milioane USD pana in 2010 doar in activitati de marketing (comunicare de brand, PR, research, evenimente, suport parteneri)".

Notorietatea brandurilor si a companiei va lua o amploare deosebita in urmatoarea perioada, pe piata americana, dar si cea asiatica, zona unde Softwin intentioneaza sa deschida o filiala anul viitor.

1% din piata mondiala

Succesul marcii Softwin poate fi privit mai ales din prisma cifrelor. Astfel, conform spuselor lui Talpes, in acest an, BitDefender a depasit cota de 1% din piata mondiala de antivirus, estimata la 5 miliarde USD.
Din perspectiva cifrei de afaceri, compania a cunoscut o crestere de 50% anual, in ultimii 5 ani, in timp ce BitDefender (divizia de securitate a datelor) si-a triplat de la un an la altul vanzarile. Potrivit unui studiu GecadNet si Avantera, in Romania, BitDefender detine mai mult de o treime din piata. In Franta, peste 30% din piata de retail antivirus franceza este, de asemenea, acoperita de antivirusul Softwin, devenit prin prisma celor 41 de milioane de utilizatori cel mai raspandit produs romanesc in lume, spune presedintele Softwin.

"In Germania, ca numar de utilizatori, ne aflam pe locul doi, in Spania avem peste 7% din toata piata, inclusiv business. Peste 30% din piata antivirus din Thailanda si cresteri spectaculoase am inregistrat in tari precum Mexic sau Africa de Sud", arata Talpes.

Romania, deocamdata doar baza de outsourcing

Din punct de vedere al creatiei, Software Romania este deocamdata doar baza de outsourcing pentru marile corporatii straine. Totusi, recent, au inceput sa apara echipe de cercetare-dezvoltare, insa evident ca drepturile de autor merg direct catre firmele-mama, ele nu raman in Romania, afirma Talpes. Potrivit acestuia, "copyright" Romania este, astfel, folosit exclusiv de firmele romanesti. Serviciile de tip outsourcing sunt la mare pret in momentul de fata, avand o fereastra de oportunitate de 5-10 ani. Conform spuselor lui Talpes, aceasta este o zona de servicii cu o cifra de afaceri per angajat care este intre 5.000 si 25.000 euro pe an.

Citeste si:

In ceea ce priveste exportul de servicii de dezvoltare software din Romania, acesta produce intre 25.000 si 70.000 euro pe an.

An de an, numarul companiilor multinationale care isi dezvolta echipe de dezvoltare de software in Romania creste.

Exemplele sunt numeroase, societati ca Alcatel, Siemens, Freescale, Gameloft avand deja sute de programatori software. Presedintele Softwin se declara sceptic in privinta succesului unor astfel de operatiuni, spunand ca reprezentantii sectorului IT romanesc au inceput descurajarea acestui tip de operatiuni care creeaza doar o valoare adaugata medie. "Problema mare este insa a rezervorului de programatori romani foarte mic in raport cu cel al Indiei sau Chinei", explica Talpes.

Industria romaneasca de software, subcapitalizata

Un segment al industriei de profil cu produse cu valoare adaugata mare este productia romaneasca de software, adica produsele soft "copyright Romania". Potrivit lui Talpes, in acest domeniu, cifra de afaceri per specialist pe an poate depasi lejer 100.000 euro.

Din pacate, explica acesta, numarul produselor romanesti de soft care isi croiesc drum pe piata mondiala este foarte mic in acest moment. Explicatia ar fi subcapitalizarea industriei romanesti de software, in conditiile in care productia de soft de licenta cere investitii mari la inceput si lipsa de maturitate de business a intreprinzatorilor romani, care i-a impiedicat sa atraga capital in fazele incipiente.

Totusi, investitiile realizate in companiile romanesti si potentialul Romaniei vor face ca produsele romanesti sa fie tot mai vizibile in piata internationala.

"Vad insa in urmatorii 5-10 ani o crestere tot mai mare a numarului de produse romanesti de soft de pe piata internationala", mai spune Talpes. Softwin este liderul productiei de software romanesc cu peste 200 de clienti corporativi in intreaga lume.