In ciuda unei cresteri estimate a acestor servicii de 600% intre 2007 si 2010, 60% dintre furnizorii de servicii mobile chestionati au declarat ca au rezerve in a distribui astfel de materiale online, pirateria fiind principalul motiv de ingrijorare.

Giganti din industria de divertisment ca MTV Networks sau Walt Disney Company deja depun eforturi pentru reeditarea materialelor in vederea vizionarii pe micile ecrane ale dispozitivelor mobile. Aceste companii, alaturi de operatorii de servicii de comunicatii, apreciaza ca serviciile mobile TV vor deveni tot mai populare, mai ales in Asia si Europa.

Specialistii avertizeaza insa ca aceasta intarziere in satisfacerea cererii consumatorilor va duce la pierderi majore, din cauza ca metodele traditionale (CD, DVD) continua sa fie preferate in detrimentul metodelor digitale de livrare. Prin aceasta atitudine furnizorii de servicii mobile pierd oportunitati de afaceri, din moment ce tehnologii ca DRM - Digital Rights Management - deja exista pentru a contracara pirateria si a permite distribuirea de materiale pentru dispozitivele mobile.

Citeste si:

Desi vizionarea unor emisiuni pe un ecran cu dimensiuni atat de mici in era televiziunii digitale necesita destule compromisuri, exista si limite tehnice care trebuie luate in considerare. Lumina de fundal a telefonului trebuie sa fie mentinuta in functiune pe toata durata vizionarii, iar pentru a economisi resursele de energie destul de limitate ale dispozitivelor mobile se foloseste metoda time-slicing (transmisie fragmentata) - programul este receptionat in cantitati mari de date transmise la anumite intervale de timp.

Conform estimarilor specialistilor, 30 de milioane de consumatori vor folosi mobile TV pana in 2010, ceea ce ar trebui sa incurajeze companiile in furnizarea de continut online pentru dispozitive mobile. Folosirea DRM va minimiza pagubele si va permite furnizorilor sa tina pasul cu cererea de astfel de servicii.