Principalii doi competitori pe piata serviciilor de televiziune prin cablu, UPC Romania si RCS&RDS, se afla in plin proces de dezvoltare a celorlalte businessuri pe care le opereaza in Romania. Astfel, UPC relanseaza ofertele de telefonie si imbunatateste serviciile de date si voce, in paralel cu procesul de absorbtie a Astral. in acelasi timp, RCS&RDS are ca prioritate implementarea 3G si extinderea serviciului de televiziune prin satelit Digi TV si pe piata din Croatia.

Pe serviciile de internet, date si telefonie, UPC se orienteaza catre persoanele juridice, in special catre IMM-uri. "Compania propune doua pachete de servicii integrate, cu doua linii telefonice, pana la 1.000 de minute incluse si conexiune internet permanenta de mare viteza (broadband)", spune Andreea Nastase, Corporate Communications Director al UPC Romania.

Pentru companiile mari, oferta poate fi adaptata la nevoile de comunicare ale acestora. "UPC-Astral poate furniza si alte servicii, in cazul in care aceste companii solicita (retele virtuale private, sisteme intranet si extranet, transmisiune rapida de date prin intermediul aplicatiilor de specialitate, retele de telefonie privata, video-conferinte, video monitorizare)", explica Nastase.

Citeste si:

In timp ce UPC s-a impus pe piata serviciilor de televiziune prin cablu, RCS&RDS detine suprematia pe celelalte afaceri dezvoltate: internet, telefonie alternativa si televiziune prin satelit. Pe piata de telefonie, cel mai recent atu al RCS&RDS in fata UPC ramane licenta 3G. RCS&RDS a castigat, in octombrie, una dintre ultimele doua licente din generatia a treia de telefonie mobila. in acest context, implementarea 3G ramane o prioritate pentru companie.

"Ne-am propus ca in acest an si in anul urmator sa imbunatatim calitatea serviciilor oferite clientilor, astfel incat sa ne aliniem la standardele europene din acest domeniu", declara Alexandru Oprea, directorul general al grupului RCS&RDS. Lansarea serviciilor 3G va avea loc pana la sfarsitul lunii februarie 2007, iar compania vizeaza, pana la sfarsitul lui 2008, o acoperire a populatiei de aproximativ 50%.