Astfel, birourile din Dublin care au fost deschise cu doar 5 angajati in 2003, ar putea avea mai mult de 1400 de oameni pana la finele anului viitor in contextul in care Google va reusi sa atraga personal tehnic si absolventi de limbi straine din intreaga lume, a afirmat John Herlihy, directorul operatiunilor online ale companiei pentru Europa.

Compania americana, ale carei venituri au la baza publicitatea online si serviciile de cautare pentru companii, are in acest moment aproximativ 10.000 de angajati in intreaga lume, dintre care 3000 in sediul central din Mountain View, California.

John Herlihy a apreciat ca impozitele scazute din Irlanda au motivat compania sa aleaga acest loc pentru a dezvolta biroul central din Europa, dar in acelasi timp s-a obervat ca un numar tot mai mare de europeni vorboitori de limba straina doresca sa se muta si sa traiasca in capitala Irlandei.

"Dublin a devenit un loc de intalnire pentru tineri unde se vorbesc circa 160 de limbi straine. Dublin a devenit Insula Ellis a secolului 21," a comentat Herlihy.

Piata publicitatii online creste intr-un ritm sustinut, a adaugat acesta, iar Irlanda va deveni centrul suport pentru operatiunile Google "dintre Dublin si Muntii Ural si chiar pana in Cape Town."

Citeste si:

Operatiunile companiei americane din Irlanda, care acopera Europa, Africa si Orientul Mijlociu, reprezinta o treime din veniturile globale care s-au ridicat in 2005 la 6,1 miliarde de dolari.

Google Inc.a raportat un profit aproape dublu pentru trimestrul al treilea din 2006, depasind inca o data estimarile analistilor. Compania a inregistrat 733,4 milioane de dolari profit, ori 2,36 dolari pe actiune, comparativ cu 381,2 milioane de dolari sau 1,32 dolari pe actiune in urma cu un an. Veniturile au crescut de asemenea cu 70 de procente pana la 2,69 miliarde de dolari.

Compania si-a crescut de asemenea ponderea vanzarilor internationale in veniturile proprii, vanzarile internationale avand o pondere de 44% comparativ cu 42% in urma cu un an. Cota companiei pe piata cautarilor pe Internet din SUA a crescut la aproape 50% in timp ce Yahoo, al doilea clasat, detine doar 23 de procente din aceasta piata.

Google a reusit de asemenea sa isi creeze o retea de site-uri pentru care vinde spatii publicitare, reducand astfel distanta fata de Yahoo, care este cel mai mare portal din lume, avand si foarte multe site-uri partenere. Achizitia YouTube pentru 1,65 miliarde de dolari sau contractele incheiate cu NewsCorp, eBay sau Viacom denota determinarea Google de a ramane principalul jucator in publicitatea online, care aduce aproape toate veniturile companiei.

In plus, Google incearca sa se dezvolte si pe segmentul de servicii, oferind servicii de procesare sau de stocare a documentelor pe serverele proprii, Google intrand si pe segmentul de plati online. Avand in vedere aceste directii de dezvoltare si actuala evolutie a Google, analistii pastreaza optiunea de 'cumpara' pentru actiunile Google, unele din cele mai profitabile din lume.