�Zune ori va decola precum o racheta ori nu va face nici o miscare�, a precizat analistul Rob Enderle de la Enderle Group. �Nu exista nici o solutie de mijloc. Este sufient daca poate in vreun fel surprinde Apple�.

Ce aduce nou Zune? Fiecare Zune are o capacitate de 30 GB iar pretul sau este de 250 de dolari. Microsoft a incercat sa se debaraseze de imaginea altor MP3 playere si a promovat abilitatile sale de conectare wireless, astfel ca fiecare dintre cei care detin un Zune isi pot trimite fara probleme muzica.

�Au la dispozitie un singur produs cu o singura caracteristica definitorie: sharing-ul�, a precizat analistul Michael McGuire de la Gartner Research.
In timp ce iPod-urile sunt �netede si svelte�, Zune are rezistenta la casare si socuri impotriva furtului, precum si un ecran supradimensionat, perfect pentru vizualizare video - chiar daca, deocamdata, se poate asculta numai muzica pe el. �Apple face aluzie la design-ul Porsche si se pare ca Zune foloseste Scion ca referinta�, a mai spus Enderle.

Kurt Cobain-ul Microsoft

Culorile Zune se vor a fi de asemenea definitorii. In timp ce iPod, pe langa culorile clasice de alb si negru a ales varianta culorilor stralucitoare, Zune pe langa aceste variante de alb si negru apare si in varianta maro.

Citeste si:

Steve Kaneko, directorul de design al Zune impreuna cu echipa sa au analizat cel putin 50 de culori, inclusiv albastru sau roz. Dar, in final ei au vrut mai mult decat sa ofere o culoare. Au vrut emotie: oamenii trebuie sa se uite la Zune si sa simta ceva. Pentru designeri, maro-ul a reprezentat independenta spiritului pe care si l-au dorit ca Zune sa-l exprime. �Ce persoane cu capul pe umeri ar fi ales culoarea maro pentru un produs electronic? Artistii ar fi facut-o. Muzicienii, la fel. Este foarte underground. Este moda grunge a Seattle. Acesta este Kurt Cobain al nostru�, a completat Kaneko. Pentru a demonstra cu precadere acest lucru, fiecare Zune are gravat pe spate �Salutari din Seattle�, a precizat reprezentantul Microsoft pentru The Seattle Times.

Enderle insa, nu crede ca Microsoft va vinde multe modele maro de Zune si considera ca design-ul Apple este mult mai reusit. Dupa cativa ani in care a apromovat albul, Apple se pare ca a ales culoarea neagra ca standard.

iPod-ul, fetis cultural mondial

Microsoft a curtat muzicieni si studiouri muzicale ajungand pana la a promite Universal procente din vanzarile Zune. �Este un efort al Microsoft sa colaboreze cu artisti si din asta sa faca un motor de vanzare al Zune. Apple a fost destul de arogant cu acest constituent�, a adaugat Enderle. Apple s-a concentrat mai mult pe consumatori facand din iPod un �fetis cultural� si cel mai popular MP3 player din intreaga lume.

Muzica pentru dispozitivul Zune va fi vanduta pe internet mai precis pe Zune Marketplace intr-o maniera similara a shop-ul online al Apple, iTunes. Modalitatea de achizitionare nu este insa dintre cele mai fericite. Pentru a cumpara un cantec din magazinul Zune trebuie sa cumperi �puncte� de la Microsoft. Poti da un ingur click si sa ai cei 99 de centi scazuti dintr-un card de credit, la fel ca la iTunes. Chiar daca cumperi o singura melodie, Microsoft va opri cel putin 4.01 dolari din cont pana la achizitionarea unei alte melodii. Fiecare cantec este evaluat la 79 de puncte, acestea valorand 99 de centi. Zune nu va concura numai cu iPod ci si cu MP3 playerele Samsung.