DirectX 10 va fi un pas important pentru platforma Windows, acesta urmand sa fie disponibil pietii odata cu lansarea Windows Vista. DirectX 10 va fi primul API din familie care nu va fi compatibil cu vechile versiuni, in acest caz utilizatorii de Vista urmand sa aiba si un DirectX 9 instalat pentru compatibilitatea cu vechile aplicatii grafice 3D sau 2D. Printre imbunatatirile majore aduse de acest nou API se numara un consum mai mic de memorie, unificarea unitatilor Shader, disparitia asa numitelor CAPBITS (adica enumerarea functiilor hardware, o placa video compatibila DirectX 10 trebuind sa suporte TOATE facilitatile din API) si multe alte imbunatatiri precum morphingul (modificarea dinamica a unui obiect 3D) sau accelerarea fizicii.

Noua arhitectura G80 de la NVIDIA va fi compatibila cu viitorul DirectX 10 API care va suporta shader model 4.0, si care reprezinta a 8-a generatie de placi grafice din familia GeForce. Doua placi grafice de acest gen sunt asteptate sa apara pe piata pana la sfarsitul acestui an si se vor numi NVIDIA GeForce 8800GTX si NVIDIA GeForce 8800GTS. 8800GTX va fi varful liniei G80 si va avea specificatii de invidiat pentru orice gammer inrait: frecvente de memorie la 1800Mhz si de cipset de 575Mhz, 768Mb memorie GDDR3 (512Mb+256Mb) la un bus de 384 biti (6 partitii de memorie de 64 biti) dezvoltand astfel pana la 86.4GB/sec.