Site-ul de cumparaturi colective Kuponiada, cel mai nou proiect al publisherului online Internet Corp, a ajuns in trei luni sa fie unul din cele mai populare branduri romanesti pe Facebook, cu peste 100.000 de fani. Despre cum contribuie Facebook la dezvoltarea unui astfel de proiect si despre potentialul pietei de reduceri de grup, intr-un interviu acordat de Mihai Seceleanu, managing partner Internet Corp.

Mihai Seceleanu: E un produs nou, un produs interesant, care circula viral, care doar prin simpla inscriere a utilizatorului pe site ofera ca premiu o masina interesanta. In plus, am investit foarte multa publicitate prin toata reteaua Internet Corp si nu numai. Am avut un parteneriat cu eJobs; am folosit baze de date ale competitorilor nostri pentru trimiterea de mesaje comerciale prin intermediul lor si am derulat publicitate pe reteaua pe Yahoo !Messenger prin Status Pimp. Si mai avem in proiect pe termen foarte scurt alte cateva canale alternative de promovare online.

  • Poti sa-mi dai exemple?
Mihai Seceleanu: Avand in vedere ca unul din obiectivele principale ale Kuponiada in momentul de fata este dezvoltarea bazei de date de abonati, respectiv de fani pe Facebook, si mai putin awareness-ul pe care il putem genera prin forta mediatica de care dispunem prin Wall-Street, Kudika, Garbo, 9AM, Yuppy si Envy, vom intra cu campanii de tip direct response, prin care vom promova ofertele din orasele in care ne aflam.

  • Cat ati investit in marketingul Kuponiada pana acum?

Mihai Seceleanu: Pot sa spun ca daca le-am cuantifica impreuna cu suportul de publicitate al Internet Corp, intr-o perioada in care sezonalitatea pietei de publicitate indica o valoare mica si automat un grad mic de ocupare, ceea ce ne permite sa folosim spatiile disponibile pe toata reteaua pentru a promova proiectul Kuponiada, probabil ‘cheltuim’ acum peste 100.000 de euro pe luna.

  • Ce aport a avut masina Kuponiada in cresterea numarului de fani pe Facebook?

Mihai Seceleanu: Foarte greu de zis. In momentul de fata avem sute de utilizatori care se inregistreaza pe site venind din Facebook, in conditiile in care nu avem nici o campanie de publicitate live pe Facebook. Ceea ce inseamna ca oamenii vin, le place ceea ce facem si vor sa se inregistreze pe site pentru a primi informatii. Motiv pentru care cred ca Facebook reprezinta motorul viral care ajuta si potenteaza un business de tip Kuponiada.

Unul dintre elementele care fac sa functioneze Kuponiada este faptul ca promotiile sunt disponibile o perioada redusa de timp. Ceea ce duce la cumparare pe baza de impuls. In perioada dinaintea social media gradul cu care se putea propaga o astfel de oferta, cu termen de valabilitate foarte scurt, era unul foarte mic. Poate si asta e unul din motivele pentru care modelul de business care sta la baza Kuponiada a aparut abia in noiembrie 2008, cand deja Facebook si alte medii sociale luasera avant.

Citeste si:
7 ani de 9AM, cu urari de bine
7 ani de 9AM, cu urari de bine

Citeste integral interviul pe wall-steet.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.