CNA a amendat, marti, televiziunile Antena 1 si Kanal D, cu cate 20.000 de lei, si OTV, Euforia TV si Antena 3, cu cate 10.000 de lei, si a somat public Realitatea TV, National TV si B1 TV, pentru depasirea spatiului de publicitate legal, in lunile octombrie si noiembrie 2010.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a monitorizat, in perioada 1 - 31 octombrie 2010, duratele insertiilor de publicitate difuzate in programele transmise in intervalul orar 18.00 - 23.00 de Acasa TV, Antena 1, Antena 3, B1 TV, Euforia TV, Kanal D, National TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR 1.

Totodata, CNA a monitorizat publicitatea difuzata in perioada 1 - 30 noiembrie 2010, in programele transmise in intervalul orar 18.00 - 23.00, la Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, National TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR 1.

  • La propunerea lui Ioan Onisei, vicepresedintele CNA, Antena 1 si Kanal D au fost amendate cu cate 20.000 de lei, pentru ca au avut cele mai mari depasiri ale spatiului de publicitate.

Antena 1 a depasit cu 1 ora, 12 minute si 33 de secunde spatiul de publicitate legal intre 1 si 31 octombrie si cu 1 ora, 27 de minute si 40 de secunde - intre 1 si 30 noiembrie. Pe de alta parte, Kanal D a avut depasiri ale spatiului legal de publicitate de 4 minute si 2 secunde (in octombrie) si de 2 ore, 33 de minute si 40 de secunde (in noiembrie).
  • In schimb, OTV, Euforia TV si Antena 3 au fost amendate cu cate 10.000 de lei.

OTV a avut depasiri de peste 25 de minute, in octombrie, si de peste 13 minute, in noiembrie, scrie MEDIAFAX. Euforia TV a avut depasiri de peste 47 de minute (in octombrie) si nu a fost monitorizata in luna noiembrie. Antena 3 a avut depasiri de peste 24 de minute (in octombrie) si de peste 7 minute (in noiembrie).
  • Totodata, CNA a decis sa someze public Realitatea TV (peste 11 minute in plus in octombrie si peste 8 minute in plus in noiembrie), National TV (peste 18 minute in plus in octombrie si 55 de secunde in plus in noiembrie) si B1 TV (peste 4 minute in plus in octombrie si peste 9 minute in plus noiembrie).

La celelalte posturi de televiziune monitorizare, CNA nu a constatat depasiri semnificative ale spatiului de publicitate.

Potrivit art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului, "(1) Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.