Business 2 Iulie 2009 15:06
Piata de publicitate online din Europa s-a situat anul trecut la valoarea de 12,9 mld. euro, in crestere cu 20% fata de 2007, in ciuda contextului economic dificil. Acest avans al industriei de profil ar putea fi inlocuit in 2009 de o scadere a ritmului de crestere sau chiar declin, preconizeaza reprezentantii IAB Europe si PricewaterhouseCoopers.
Potrivit raportului realizat de IAB Europe si PricewaterhouseCoopers si analizat de Wall-Street, tarile din Europa care au inregistrat anul trecut cele mai importante cresteri, in raport cu anul 2007, au fost Slovenia (77%), Polonia (60%), Austria (45%), Finlanda (34%) si Turcia (33%).

Primele 10 piete europene detin impreuna 93% din valoarea totala a industriei de publicitate online.

Marea Britanie a atras in 2008 cele mai mari venituri din publicitatea online-3,44 mld. euro, urmata de Germania-2,97 mld. euro si Franta-1,82 mld.euro, Italia-799 mil. euro, Olanda-794 mil. euro, Spania-628 mil. euro, Suedia-442 mil. euro, Danemarca-415 mil. euro, Norvegia-345 mil. euro si Belgia-286 mil. euro.

De asemenea, tarile din Europa care nu se regasesc in topul primelor 10 piete de publicitate online au afisat cresteri ale veniturilor. Astfel, Polonia a raportat anul trecut venituri din publicitatea online de 253 mil. euro, fiind urmata in clasament de Austria (202 mil. euro), Finlanda (178 mil. euro), Turcia (131 mil. euro), Ungaria (82 mil. euro) si Grecia (40 mil. euro).

"2009 va fi un an dificil pentru industria de publicitate online. Declinul este foarte probabil pentru o serie de tari cu o industrie online matura, iar acolo unde exista inca potential de crestere, ne asteptam sa fie la un nivel mai scazut decat pana acum. Cu toate acestea, online-ul continua sa depaseasca performantele altor media. Perioada de dupa criza ar trebui sa reprezinta un moment de crestere puternica pentru online", a declarat Eva Berg-Winters, senior manager in cadrul PricewaterhouseCoopers.

Cititi si Nivelul de optimism si importanta celui mai recent raport despre publicitatea online


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.