Printre cele mai fierbinti subiecte ale acestei editii a Digital Marketing Forum se numara advergaming-ul, mobile marketing si new media.

Eveniment organizat de Evensys intre 25 si 26 februarie 2009, Digital Marketing Forum si-a dedicat aceasta a treia editie marketingului care implica unelte new media.

Sesiunile de conferinte desfasurate in prima zi si-au propus sa intuiasca viitorul marketingului digital si sa se intrebe care-s trendurile care vor conta peste cativa ani.

Invitatul special al acestei editii a "Digital Marketing Forum", Alain Heureux, presedintele IAB Europe, si-a inceput prezentarea vorbind despre schimbarile pe care le implica (si accelereaza) recesiunea. Trecerea la marketingul digital, desi fortata de micsorarea bugetelor destinate campaniilor media, se petrece in conditiile in care peste 1.5 miliarde de oameni sunt prezenti online. Analizand diferentele si asemanarile dintre piata americana si cea europeana, comparabile in acest moment al crizei, Alain Heureux a subliniat, dand ca model trustul Axel Springer, ca o abordare diferita a consumatorului e mult mai eficienta. Toata lumea s-a saturat sa fie convinsa prin spam astfel incat companiile trebuie sa se orienteze catre un marketing al dialogului, mult mai eficient si interactiv in context digital.

Manuela Necula, CEO Ogilvy Grup, a vorbit despre cum inspira media online industria advertisingului, insistand asupra a 6 lectii pe care platforma YouTube le impune in relatia cu consumatorii. Daca in anii '80 MTV-ul a avut un impact sensibil asupra culturii vizuale, astazi suntem dominati de o cultura a viralitatii, in care ideile cele mai proaspete si de impact pot apartine inclusiv unui pusti care se prosteste in fata webcamului. Industria advertisingului trebuie sa se adapteze: e ok sa fii copiat, atata vreme cat asta iti aduce viralitate si-ti comunica eficient brandul.

"Sunt oare cuvintele de ajuns?" s-a intrebat retoric Mihai Pricope, Platform Evangelist Adobe Romania, intr-o interventie destinsa si care a reusit sa capteze atentia tuturor. El a amintit, de exemplu, inainte sa faca o demonstratie live de realitate augmentata dezvoltata pe platforma Adobe Air, ca 99% din computere folosesc Flash. Din perspectiva "soarecilor de biblioteca", geeksii carora le datoram felul in care arata internetul astazi, Mihai Pricope a vorbit despre portabilitatea Air si proiectul Open Screen, focusat pe consistenta playerului Flash atat in mediu desktop cat si mobil.

Despre integrarea strategiilor de gaming in promovarea brandurilor a vorbit Mike Stapelfeld de la Omnicom Media Group, aducand exemple de product placement in jocuri destinate platformei Xbox sau consolei portabile DS. Imersia brandurilor in jocurile video e din ce in ce mai intalnita, realismul graficii permitand interactiuni imposibile in alte contexte. Publicul-tinta, gamerii, nu mai sunt copii, majoritatea dintre ei avand intre 20 si 30 de ani si fiind perfect adaptati mediului digital. Prin advergaming brandurile nu doar se expun ci inspira experiente noi, uneltele putand varia de la aplicatii de Facebook (MyFarm) la bannere atent pozitionate in Need For Speed: cuvantul cheie e "interactivitate".

Prezentarea lui Adrian Stanescu (Eyeblaster) a avut ca tema cresterea eficientei campaniilor online si capacitatea acestora de a se adapta din mers. "Totul e sa folosesti uneltele potrivite", sustine Adrian Stanescu, sa evaluezi in permanenta reactiile celor carora le este adresat produsul si sa interactionezi cu ei.

Dan Vartopeanu, director general al Voxline, a aratat cat de eficienta poate fi o campanie de mobile marketing care profita inteligent de avantajele suprematiei mobilelor asupra celorlalte media, ca rata de raspandire si penetrare. Avand in vedere ca telefonul mobil, din ce in ce mai frecvent conectat la internet, e perceput ca un un obiect personal, abordarea trebuie sa nu fie agresiva si invaziva, mai ales cand este vorba de campanii desfasurate prin sms.

Catalin Emilian, din partea Gemius Research, a comentat rezultatele celei de-a doua editii a unui studiu dedicat prezentei online a brandurilor ce activeaza pe piata locala. Realizat pentru Evensys in ianuarie-februarie, studiul cuprinde clasamentul brandurilor din domeniile: auto, finante-banci, ingrijire personala/cosmetice, IT, telecomunicatii, electrocasnice.

Daniel Predut (LG) si Bogdan Apostol (Voxline) au vorbit despre succesul campionatului national de SMS, Natural Born Chatter, care a ajuns in timp record la un numar de 10.000 de participanti, numarul total de mesaje text trimise fiind de peste 20.000.

Mihai Dragan (MB Dragan) a readus in discutie beneficiile advergamingului dand ca exemplu jocul "Sono Music Arena" care a dublat vanzarile Sono.ro intr-o singura luna. Pe langa cresterea notorietatii de brand si expunerea maxima in perioada sarbatorilor, competitia virtuala in care participantii se intrec dand muzica mai tare, putand sa-si aleaga personaje ca "Rock star" "Ravegirl" sau "Manelistu", genereaza inca trafic si vanzari. Mihai Dragan a subliniat aspectele specifice ale unei campanii virale bazate pe un joc, atentia celor care o deruleaza fiind impartita intre dezvoltarea unui sistem de detectare a trisorilor, managementul campaniei si comunicarea eficienta. Aratand ca o singura idee buna poate aduce multa viralitate, Mihai Dragan si-a incheiat expunerea invitand publicul sa se plimbe prin sediul agentiei sale cu o masina teleghidata prin intermediul unei aplicatii online, The Office Project.

Ramanand in zona uneltelor alternative de care poate profita o campanie online, Ionut Oprea (Standout) a incheiat sesiunea dedicata "povestilor de succes" vorbind despre Blog Agency, prima agentie de comunicare dedicata blogurilor pe care a lansat-o in toamna lui 2007. Specializata pe derularea de activitati de marketing pe cele mai vizitate bloguri romanesti, agentia s-a bucurat rapid de succes, din noiembrie 2008 oferind si consultanta si capatand un nou nume, Standout. Angrenand dialog in jurul produsului si, automat, opinie veridica, o recomandare a unui blogger, atent targetata, e mai importanta in marketingul dialogului decat simpla expunere a brandului.

In cea de-a doua zi a "Digital Marketing Forum" cei prezenti au avut ocazia sa aprofundeze solutiile si tacticile dovedite eficiente in campaniile online prin intermediul a patru seminarii. Temele abordate, bazate pe studii de caz, s-au axat pe planificare si strategii, rolul creativitatii in "executiile digitale" si secretele specifice unei campanii de marketing mobil.

In cadrul evenimentului a fost lansata si cea de-a doua editie a ghidului "Digital Marketing Report", publicatie anuala dedicata comunitatii de specialisti din mediul online si mobil din Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.