Criza economica influenteaza semnificativ piata de outdoor din Romania, practicienii intervievati de NewsIn estimand, pentru anul in curs, scaderi ale pietei locale variind intre 25 si 30%, in ciuda cresterilor continue din ultimii trei ani.
Outdoor-ul, unul din elementele la mare cautare din mixul de marketing al clientilor, este si el inevitabil afectat de criza bugetelor reduse din publicitate. In Capitala poate fi observata cu usurinta o diminuare a aglomerarii de mesaje publicitare care bombardau altadata oamenii la orice colt de strada.

Daca anul trecut valoarea pietei de publicitate a adus o crestere de 13% fata de 2007, pentru 2009 estimarile specialistilor din domeniu sunt mai putin optimiste. „Pentru anul in curs estimez o scadere de aproximativ 30% a valorii pietei de outdoor. In ce priveste 2010, e greu de zis, dar, cu optimism, ma astept la aceeasi valoare ca aceea din 2009, dar cu mari sanse de inca 7 sau 10% scadere”, au spus reprezentantii Mistic Media.

Reprezentantii EPAMEDIA sustin ca este devreme pentru a avansa o prognoza, dar sunt mai optimisti decat cei de la Mistic Media si vorbesc despre o „asezare” a pietei publicitatii.

Consecinta fireasca a scaderii investitiilor in outdoor este gradul ceva mai redus de ocupare al panourilor, care potrivit reprezentatilor Mistic Media a fost pentru luna ianuarie de maximum 30%, cu o usoara crestere prognozata pentru luna februarie. Cei de la EPAMEDIA Romania apreciaza ca in ianuarie gradul de ocupare a fost de 65%.

Indiferent, insa, de gradul de ocupare al panourilor, exista unanimitate in ce priveste tipul consumatorilor de outdoor, din Romania. “Comunicatiile mobile si fixe raman cei mai importanti jucatori ai pietei. Un alt jucator important ca buget, cel putin in primele doua luni este McDonald’s, in timp ce pierderi mari se inregistreaza in zona de automobile, banci si imobiliare”, a spus director general Mistic Media,Vlad Ruta. Potrivit reprezentantilor EPAMEDIA, pe locul doi intr-un clasament al consumului de outdoor se afla centrele comerciale si hypermarketurile, urmate de FMCG-uri (bunuri de larg consum, n.r.).
Potrivit directorului general Mistic Media, incepand cu luna martie vor fi demarate mai multe campanii, insa principala problema a anului in curs va fi intarzierea incasarii sumelor datorate furnizorilor, in general.

Interesul manifestat fata de acest canal media a crescut semnificativ in ultimii trei ani, potrivit specialistilor.

In 2006, sumele atrase de outdoor erau de 6% din totalul cheltuielilor de media. In acest context, o consecinta fireasca a fost extinderea ariei de acoperire, cele mai multe companii trecand de la comunicarea din "Bucuresti si principalele 6 sau 7 orase mari din tara, la comunicarea in Bucuresti si alte 15 orase", dupa cum au explicat reprezentantii News Outdoor. Estimata la finalul anului 2008 la aproximativ 70 de milioane de euro, piata de outdoor atragea atunci 11% din totalul cheltuielilor de media ale clientilor din Romania, potrivit responsabilului de PR al firmei News Outdoor, Raluca Comanescu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.