Mai multi jurnalistii ai televiziunilor publice din Franta intra in greva in zilele de luni si marti, ca urmare a deciziei de a elimina publicitatea din prime time de la posturile France 2 si France 3 incepand cu 5 ianuarie, ora 20.00

Potrivit surselor citate, initiativa presedintelui Frantei, Nicolas Sarkozy, are la baza intentia de a canaliza veniturile rezultate de pe urma vanzarii spatiilor publicitare de la TV - aflate in scadere ca urmare limitarii investitiilor in publicitate din cauza crizei economice - catre posturile de televiziune private, informeaza NewsIn.

Acestea vor putea difuza, potrivit noii legi, pauze publicitare mai lungi, care ajunge pana la noua minute pe ora, comparativ cu sase minute, cat era inainte permis.

Pe de alta parte, Sarkozy sustine ca eliminarea masuratorilor de rating de la posturile publice de televiziune in vederea atragerii publicitatii va determina o schimbare calitativa a grilei de program, care va permite includerea mai multor emisiuni culturale.

Actualul presedinte al televiziunii publice franceze, Patrick de Carolis a catalogat interzicerea publicitatii drept "stupida si nedreapta", atunci cand ea a fost pentru prima oara vehiculata anul trecut. Cu toate acestea, luna trecuta a acceptat schimbarile, pana la finalizarea cadrului legislativ in acest domeniu.

Cele 450 de milioane de euro destinate compensarii pierderilor din vanzarea publicitatii sunt deja garantate de guvern, fiind prevazute in Legea finantelor pe 2009. Vor fi instituite, astfel, doua taxe noi - una care va fi aplicata furnizorilor de internet si una pentru posturile private, in functie de cifra de afaceri obtinuta din vanzarea de spatiu publicitar.

Eliminarea publicitatii a fost decisa, la mijlocul lunii decembrie 2008, de Consiliul de Administratie al celor cinci canale ale televiziunii publice din Franta, in contextul unei reforme ample a audiovizualului, sustinuta de presedintele Sarkozy inca de acum un an si care a generat reactii negative din partea opozitiei.

Presedintele francez a justificat aceasta masura prin necesitatea imbunatatirii calitatii serviciilor destinate publicului, urmand ca suprimarea totala a publicitatii sa aiba loc la finalul lui 2012.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.