Volumul de publicitate la bere difuzat la televiziuni a scazut cu 20,1% in 2008 fata de anul trecut. Golden Brau este cea promovata marca de bere pe micul ecran, in anul 2008. Criza financiara mondiala a influentat bugetele multinationalelor.

Bugetele de publicitate pe televiziune pentru marcile de bere au scazut, in intervalul ianuarie – noiembrie 2008, cu 20,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Volumul se refera la punctele de audienta TV (Gross Rating Point – GRP’30) obtinute de toate campaniile de publicitate pentru brandurile de bere.

Cei patru mari producatori multinationali din Romania – Heineken, InBev, Ursus Breweries si United Romanian Breweries – au continuat si in acest an „batalia comunicarii” dar, spre deosebire de anii precedenti, de pe pozitii diferite.

Reclamele comandate de compania Ursus Breweries pentru marcile sale au obtinut 20.570 puncte de audienta (in perioada analizata), cu 7,3% mai mult decat in 2007. Este singurul producator care a mizat pe o crestere a volumului de promovare TV.

Explicatia acestei cresteri se datoreaza, in special, campaniilor agresive pentru marcile Stejar (care s-a repozitionat, atacand brandul concurent Bergenbier), Peroni si Redd’s (lansata in acest an).

Heineken Romania a comandat 57.260 de reclame (cu 3,1% mai mult decat in 2007), obtinand 19.745 de GRP’30. Volumul este mai mic cu 28,4% fata de cel de anul trecut.

Compania se poate lauda cu cel mai promovat brand de pe piata, Golden Brau, pentru care a platit 6.598 puncte de audienta (vanzarea publicitatii TV se face pe punctul de audienta) la 15.625 de spoturi difuzate.

Totusi, acest brand popular, desi a beneficiat de o crestere de 14% a numarului de reclame fata de cel din 2007, a adunat un volum de puncte de audienta mai mic cu 31,6%.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.