Mult-trambitata platforma de interactiune sociala 3D a celor de la Sony, Home, se lanseaza maine.

Ai timp sa-ti pregatesti PlayStation-ul de un Craciun virtual! Asta, fara sa trebuiasca sa te inscrii pe liste pentru o a doua viata (SecondLife) sau sa-ti cauti macar o sufragerie decenta in universuri 3D cum ar fi UtherVerse, There sau Habbo. Sony lanseaza maine propria platforma de socializare online 3D, cu accente puternice pe partea de entertainment si angajare sociala in jurul titlurilor disponibile pentru PlayStation, totul fiind sustinut de hardware-ul de exceptie a PS3.

PlayStation Home se vrea atat o alternativa mult mai accesibila la SecondLife, o sursa de continut generat de utilizatori si o noua vaca de muls pentru Sony. In conditiile recentelor disponibilizari, de 16.000 de angajati, cei de la Sony au nevoie de un nou motiv sa fie in centrul atentiei. Iar Home, lansat strategic inaintea sarbatorilor, poate fi una din cartile castigatoare ale angajarii comunitatii de fani ai PlayStation, in crestere si la propriu si la figurat, in schemele de marketing si de branding ale firmei.

Home, in dezvoltare inca din 2005, interval in care nici Nintendo si nici Microsoft n-au facut mare lucru in directia socializarii in jurul produselor media interactive pe care le genereaza, se pare ca va fi la inaltimea asteptarilor. Fiecare avatar, conform comunicatelor de presa ale companiei, urmeaza sa primeasca cate un apartament virtual de la Sony, pe care utilizatorul il va putea modifica dupa dorinta. Spatiul de socializare, agora virtuala, e prezenta in forma unor piatete si scuaruri, posibilitatea de a socializa "acasa" fiind limitata la un numar de 16 prieteni, simultan.

Pe langa optiunile de chat si de impartasire media in timp real, locuitorii caselor Sony vor putea sa joace, in spatii special amenajate, biliard, bowling si o serie de arcade-uri clasice. Firmele care au intrat ca partenere ale Sony in utilarea noii platforme 3D sunt traditionalele Electronic Arts, Activision, SEGA, Ubisoft, Rockstar Games si THQ, care au promis ca vor produce continut exclusiv pentru platforma, pe langa placerea de a-si mai aranja, un pic, rafturile virtuale proaspat vopsite, mirosind a Sony.

Pentru a creste competitivitatea jucatorilor, exista si un Hall of Fame care va include si o camera destinata trofeelor, unde fiecare se poate da mare cu ratele impuscate sau cu iepurii extraterestri din seria Raving Rabidds. Poti chiar sa scrii pe pereti, pentru ca ai la indemana nu doar o tastatura virtuala sau pe USB, headset Bluetooth, precum si o selectie de e-motion-uri, viitorul emoticoanelor conform Sony.

Partea de comert, desi serviciul e gratuit, e bine dezvoltata prin prezenta magazinelor cu mobila si accesorii si a diferitelor elemente disponibile in urma rezultatelor la jocurile clasice, incluse si ele in distractie. Daca ai bani iti poti lua chiar si o piscina. Pe langa asta, reclamele contextuale vor fi prezente in mai toate locurile posibile, de la stickere virtuale la haine branduite sau mailuri repetate obsesiv.

Home poate fi, pentru multi, avand in vedere popularitatea consolei PS3, inceputul unei prietenii frumoase intre avataruri, fara haosul din SecondLife, intr-un mediu 3D bine polisat soft si hard. Totul, in numele jocurilor video. In vremuri de recesiune care nu va duce, insa, la un nou internet boom, angajarea in competitii virtuale si socializarea intermediata de bling-bling-uri postmoderne, fasii de hiper-realitate, nu poate decat sa faca bine. Ne vedem @ Home!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.