Momentul e unul istoric mai ales ca discutiile despre mp3-uri si locul lor in cultura sunt aprinse inca de la aparitia formatului, in urma cu mai bine de 10 ani. Incepand cu primul fisier digital pe care oricare dintre noi l-a accesat relatia noastra cu media s-a schimbat radical. Continutul pe care-l traficam e, acum, copiabil si transmisibil, gratuit, la infinit. Lucru care se reflecta, in primul rand, in rapoartele de vanzari ale celor care intretin existenta formatelor traditionale (CD, caseta, vinil): daca in 1999 RIAA raporta venituri de 14,6 miliarde de dolari predictiile pentru 2013 nu depasesc suma de 9,2 miliarde.


Intelegand din timp ca viitorul apartine muzicii in format digital, cei de la Atlantic s-au concentrat pe digitizarea catalogului si pe vanzarea de mp3-uri "la bucata". Deschiderea lor fata de noile media s-a dovedit profitabila, astfel incat aproximativ 51% din veniturile obtinute in ultima perioada de casa de discuri se datoreaza fisierelor digitale.

Cu aceasta ocazie poate vor intelege si ceilalti majori din industria muzicala ca nu trebuie sa se mai ataseze de media moarte, scumpe si demodate, ci sa se concentreze pe aspectele virtuale ale afacerii lor.