Intr-o economie normala, brandingul este “cireasa de pe tort”, asezata peste strategii de marketing si retete de comunicare. In vremuri de criza, cireasa este inlaturata prima, asta in cazul in care companiile nu renunta si la restul toppingului de comunicare. Insa marketingul ramane singurul element de diferentiere in vremuri de insecuritate economica, spune Bogdan Branzas, CEO si director de creatie Branzas Design.

De unde tai costuri in vremuri de criza

Intr-o perioada in care taierea costurilor se afla pe lista de obiective a oricarui manager de companie, cheltuileile de marketing sunt afectate primele, companiile rezumandu-se la productie, distributie si vanzari, spune Bogdan Branzas. “Dar cum sustii vanzarile, distributia si productia? Prin marketing”.

“Cand toti vand, tu cumpara”, este deviza care, potrivit managerului, se aplica cel mai bine in perioada de criza financiara.

Brandingul, o piata in stagnare

Brandingul se numara printre industriile cele mai afectate de criza financiara, considera Branzas. “Genul nostru de business este in functie de valuri. Noi suntem intotdeauna pe varful valului. Daca valul e sus – ceea ce inseamna ca avem investitii, avem investitori care au proiecte in derulare, avem o piata bursiera optimista si o dezvoltare economica. Lucrurile se misca, oamenii vor ceva, vand ceva, cumpara ceva, produc ceva. Noi suntem cei care-i ajutam sa vanda. Daca toate astea scad, bineinteles ca si noi scadem”.

Chiar daca afacerile nu le sunt afectate de criza, clientii se lasa influentati de pesimismul international si refuza sa mai investeasca in lansari de noi branduri, in reimprospatari ale identitatii brandului sau in ajustarea acesteia.

An sabatic pentru Branzas Design

Pesimismul clientilor se resimte deja in rezultatele financiare ale agentiei clujene. Daca anul trecut a raportat afaceri de aproape jumatate de milion de euro, anul acesta compania va avea rezultate mai slabe, estimeaza Branzas. Rata de profit va scadea, de asemenea, cu circa cinci puncte procentuale, pana la 18-20%.

“Eu mi-am dat seama in primul trimestru al acestui an ca singura sansa a companiei de a isi mentine sau creste cifra de afaceri este de a intra in business cu statul. Si, daca ne uitam in piata vom vedea ca sunt companii care au avut succes in a lucra cu statul in acest an si a face diverse proiecte mai mult sau mai putin utile, dar platite.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.