Desi pana acum singura reactie coerenta a corporatiilor media in ceea ce priveste clipurile si mp3-urile disponibile gratuit pe internet, cele care nu implica vreun contract sau castiguri pentru detinatorii drepturilor de autor, consta in trimiterea de scrisori suparate si banarea de utilizatori, se pare ca o solutie profitabila incepe sa fie testata. Astfel, upload-urile vor fi atent monitorizate pentru a li se putea adauga reclame. Decizia celor doi folosi media va schimba, se pare, regulile jocului si traseul media in cultura.

Tehnologia, similara celei din spatele platformei YouTube, e dezvoltata de compania Auditude si consta in identificarea, amprentarea clipurilor video si audio, si adaugarea reclamei care se asorteaza, contextual, cel mai bine cu continutul respectiv.

Implicatiile, amintesc cei de la Reuters, sunt imense, atat pentru producatori cat si pentru consumatori. Producatorii vor putea adauga un strat de reclama folosind treimea inferioara a clipurilor si reusind sa amortizeze pierderile inerente culturii free-sharing, iar consumatorii vor avea un nou motiv de plictiseala. Care ii va scuti, insa, de probleme legale si le va permite sa-si pastreze intacte conturile de utilizatori.