De obicei, la sfarsitul anului (sarbatorile de iarna) si primavara, spatiile de publicitate sunt suprasaturate la televiziunile mari.

Altfel spus, reclamele depasesc timpii legali, mai cu seama in prime-time (orele 19.00 – 24.00). Se produce asa-numitul efect de clutter – aglomerarea spoturilor in calupurile publicitare – care conduce la o „sufocare” a telespectatorilor si la scaderea audientelor. Volumul de publicitate pe care televiziunile il pot difuza pe parcursul unei ore este reglementat de Legea audiovizualului: 12 minute pentru statiile comerciale si 8 minute pentru cele publice.

In intervalul 1 septembrie – 20 octombrie 2008, putine posturi TV au depasit limitele prevazute de lege. In prime time, Pro TV (102,2%), Antena 1 (102,4%) si Kanal D (109,6%) au avut cele mai mari „incarcari” cu reclame dintre posturile importante.

Citeste si:

Toamna 2007 a fost ravasita de reclame

Nu mai putin de 16 posturi TV au depasit timpii legali (din cele 38 de statii existente atunci).