"Cred insa ca online-ul nu va cadea primul din lista, in special pentru ca bugetele pe aceasta zona sunt deja mici, si nu stiu cati jucatori isi pot permite cu adevarat, chiar si pe timp de criza, sa «dispara» de tot din online", spune Ionescu. In plus, Mihai Seceleanu, director general InternetCorp., afirma ca industria de publicitate online va fi afectata relativ putin de fenomenul de criza financiara din Statele Unite ale Americii. Cotidianul de business Wall-Street este editat de publisherul online InternetCorp.



"Efectele sunt deja vizibile si chiar daca am auzit doar de cateva multinationale care au taiat din bugetele de Internet, realitatea este ca toata lumea se uita de doua ori acum inainte sa semneze ceva. Efectele se pot vedea si se vor vedea nu numai la nivelul ads-urilor (campanii de bannere,) cat si la investitia in producere de inventar (site-uri, site-uri tematice, proiecte speciale)", spune Bogdana Butnar, directorul MRM Partners Romania, compania de comunicare digitala din cadrul McCann Worldgroup.



O apetenta mai mica a advertiserilor de a adauga componente de online campaniilor ATL si o incetinire a planurilor de crestere de inventar online sunt, in viziunea Bogdanei Butnar, cateva din efectele prin care criza financiara isi face simtita prezenta in mediul online romanesc. Aceasta spune ca efecte vizibile se pot observa si in ratele de clickuri pentru campanii din domenii direct afectate de criza, fapt care ii determina pe clienti la o dubla evaluare a oportunitatii unor investitii in acest domeniu.


Mai multe detalii despre cum va afecta criza financiara online-ului romanesc, gasiti aici.