Cotidienele americane se confrunta cu o scadere a veniturilor din publicitate, avand la baza schimbarea obiceiurilor cititorilor si criza financiara din ce in ce mai profunda, relateaza Reuters, potrivit NewsIn.

Astfel, New York Times Co. a inregistrat pierderi din cauza compensatiilor pe care a trebuit sa le acorde pentru desfiintarea unor locuri de munca. In prezent, compania cauta diferite mijloace de reducere a datoriilor inregistrate, in conditiile in care schimbarea obiceiurilor cititorilor si criza financiara din ce in ce mai profunda, au antrenat o scadere a veniturilor din publicitate.

Rezultatele preliminare au depasit asteptarile de pe Wall Street, dar confirma o tendinta constanta de scadere a veniturilor ziarelor americane. Actiunile companiei au scazut in prima parte a sedintei de tranzactionare cu peste 10%, pana la cel mai scazut nivel din 1991, dupa care au urcat.

Joi, Standard & Poor a scazut ratingul acordat NYT, iar Moody's a anuntat ca ar putea proceda la fel, din cauza scaderii profiturilor si din cauza riscurilor asociate cu plata datoriei. In acest caz, compania va intampina dificultati in a imprumuta bani in viitor.

"Intentionam sa cautam in continuare oportunitati pentru a reduce nivelul datoriei noastre", a declarat directorul companiei, Janet Robinson, intr-un comunicat. Analistul Edward Atorino, de la Benchmark Co., a interpretat aceste afirmatii drept un semn ca ziarul ar putea vinde proprietati. Expertii in mass-media a sugerat in repetate randuri ca New York Times ar putea vinde Globe, dar Robinson a subliniat ca este un moment dificil pentru vanzari. In prezent, multe ziare valoreaza mult mai putin decat in urma cu cativa ani.

Veniturile inregistrate de New York Times din publicitate in luna septembrie au inregistrat o scadere de 8%. Ziarele americane incearca sa inverseze aceasta tendinta, in special bazandu-se pe internet, dar veniturile din publicitatea online nu cresc suficient de repede pentru a asigura un echilibru.

In acest context, mai multe ziare americane au amenintat ca nu vor reinoi abonamentele la agentia de presa Associated Press, care intentiona sa majoreze tarifele, relateaza AFP. Saptamana trecuta, trustul de presa american Tribune Co., proprietar al cotidienelor Los Angeles Times si Chicago Tribune, a anuntat ca a informat AP de intentia sa de a rezilia abonamentul in decurs de doi ani.

In replica, agentia americana de presa Associated Press (AP) a anuntat joi ca renunta la cresterile de tarife prevazute pentru anul 2009 si isi revizuieste preturile actuale. Consiliul de Administratie al AP, o asociatie cu sediul la New York, a anuntat intr-un comunicat ca a aprobat joi un "moratoriu" privind cresterea tarifelor, care ar fi afectat aproximativ 10% dintre ziarele membre ale asociatiei, anul viitor.

AP a precizat si ca "va incheia un studiu al politicii sale de preturi" la mijlocul anului 2009 si ca va revizui structura cotizatiilor membrilor sai. In plus, agentia "va furniza tuturor ziarelor membre (ale asociatiei - n.red.) un acces complet la tot fluxul AP, fara o suplimentare a pretului", se arata in comunicat. Aproximativ 1.500 de cotidiane americane au abonament la AP in prezent.

Agentia de presa a afirmat joi ca va reduce cotizatiile ziarelor americane membre cu noua milioane de dolari in plus, anul viitor, fata de cele aproape 21 de milioane anuntate deja. "Intelegem perfect dificultatile membrilor nostri si am depus eforturi pentru a raspunde ingrijorarilor lor", a dat asigurari presedintele AP, Tom Curley, citat in comunicat. "Din cauza declinului economiei, am ajuns intr-un punct in care nu mai este suficient sa examinam problema tarifelor, ci si cum AP negociaza cu membrii si cu clientii sai", a adaugat el.

AP este una dintre principalele trei agentii mondiale de presa, alaturi de AFP si Reuters.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.