Este inca prea devreme sa vorbim de o criza propriu-zisa, insa efectele incep „sa-si arate coltii” in lumea restransa a publicitatii interactive din Romania. Cand clientii sunt pusi in situatia de a taia din bugetele de comunicare, acestia „opereaza” in special la cele pentru online si outdoor. „Probabil ca toti stau si asteapta sa vada cand si cum se va termina aceasta criza. Sunt insa clienti care au oprit comunicarea online pe finalul acestui an, lucru ce va duce la o piata mai mica decat estimarile initiale”, afirma Orlando Nicoara, director general al MediaPro Interactive.

La randul sau, Cristi Parvan, Interactive Media Director al Zed Digital (divizia interactiva a agentiei Zenith Media), a observat o oarecare scadere a bugetelor de publicitate online, dar acest lucru se intampla deoarece clientii au devenit mai prudenti. Multinationalele au facut primul pas si au inceput sa-si reduca bugetele.

Potrivit unor surse din piata, Coca-Cola este unul dintre clientii care au dat o lovitura mediului online. In august, producatorul de bauturi racoritoare si-a abandonat proiectele pe internet pana la sfarsitul anului, desi a beneficiat de preturi foarte avantajoase din partea furnizorilor.