“Aveam fundamentul teoretic bine pus la punct si voiam sa-i dau o nota personala. Lucru pe care nu-l puteam face la Leo, unde toate lucrurile erau deja «batute in cuie», si nici la Realitatea, unde oamenii sunt mult prea axati pe stiri pentru a face si altfel de lucruri. Mi-am dat seama ca daca voi continua asa o sa ajung sa joc Solitaire, pe un salariu foarte misto. Nu asta vreau de la viata”, ne-a spus Lavinia Udrea, managing partner Streetwise PR.

Facuse cunostinta cu marketingul si PR-ul de tip guerrilla pe vremea cand era corporate PR la Leo Burnett si se documenta pe aceste teme pentru realizarea newsletter-ului intern al companiei. A devenit interesata si si-a cumparat, pe Internet, toate cartile de guerrilla marketing si PR pe care le-a gasit. Disciplina ii place pentru ca iti permite sa folosesti creativitatea in relatiile publice, dincolo de redactarea unui comunicat de presa. “Comunicate scrie toata lumea. Dar numai cativa stiu sa faca lucruri despre care sa povestesti amuzat prietenilor tai”.

Guerrilla PR presupune transmiterea mesajelor pe cai neconventionale, care pot varia de la campanii pe Internet la pictat peretii cladirilor. In 1984, Jay Conrad Levinson inventa sintagma “guerrilla marketing”, care desemna un sistem neconventional de promotii, realizate cu un buget foarte scazut si bazate pe energie si creativitate. Mai tarziu, sintagma a ajuns sa descrie generic metode agresive, neconventionale de marketing.

Mai multe detalii despre guerilla PR gasiti aici.