De generatii, cehii adora berea si consuma mai mult din aceasta bautura decat orice alta natiune a lumii, iar criza economica nu a avut nicio influenta in acest domeniu.

Rezultatele precise ale consumului pe 2009 nu vor fi dezvaluite decat cel mai devreme la sfarsitul lunii februarie, dar este clar de acum ca cehii pastreaza primul loc pe podium, potrivit lui Jan Vesley, seful Asociatiei cehe a berarilor, relateaza AFP, conform NewsIn.

"Suntem in continuare liderii mondiali in privinta consumului pe cap de locuitor",
a asigurat el, in pofida unei scaderi asteptate de circa 7% a consumului intre 2008 si 2009. In 2008, cehii au consumat 155 litri de bere pe cap de locuitor.

"Suntem oricum in fata Irlandei, care are 133 de litri pe cap de locuitor in 2008 si care oricum va inregistra de asemenea o scadere. In pofida unei situatii economice dificile, oamenii de aici nu vor renunta la pasiunea lor de lunga durata, spre deosebire de oamenii din tari in care traditia berii nu este atat de puternica",
a subliniat el.

Singura schimbare de notat este ca numarul strainilor care vin la Praga in cautarea berii locale a scazut, din cauza crizei iar cehii opteaza in mai mare masura pentru berea la sticla, mai ieftina decat cea la halba.

Scaderea asteptata a consumului a fost partial provocata de scaderea cu circa 10% a numarului turistilor straini veniti in Cehia in 2009.
Principalul producator de bere ceh, Plzensky Prazdroj, a constatat o scadere de 4,5% a vanzarilor sale pe plan national intre 2008 si 2009, iar vanzarile pentru Budejovicky Budvar, al treilea producator de bere, au scazut cu 4,9% in 2009.


Un responsabil din domeniu a reamintit ca cehii consuma de acum mai multa bere la sticla, acasa. "Preturile din restaurante au inceput sa creasca, ceea ce se reflecta in consum", a explicat el. Vesely impartaseste aceasta opinie. Avand in vedere ca pretul unei beri la halba in restaurant corespunde pretului a doua beri la sticla cumparate de la magazin, oamenii "cumpara aceeasi calitate, la un pret mai mic".

Aceasta tendinta a determinat Budejovicky Budvar sa scoata pe piata marci mai ieftine, pentru a-i multumi pe consumatorii mai economi, dar nu au renuntat la marcile-vedeta.

Marca ceha a berii a fost afectata si de decizia Parlamentului de a creste de la inceputul lui 2010 taxa pe bere in cadrul masurilor adoptate pentru reducerea deficitului bugetar.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.