Grupul, botezat Business for Innovative Climate and Energy Policy, (BICEP) planuieste sa-si „incordeze muschii” pentru o politica a mediului bazata pe un set de 8 principii care sa impuna implementarea unor standarde privind energiile regenerabile, unui sistem de troc al certificatelor de carbon si eliminarea subventiilor federale pentru combustibili fosili, potrivit Green-biz.

Era necesar de cati mai multi ”jucatori”, nume mari pentru a realiza aceasta dezbatere complexa asupra mediului si pentru a schimba politica existenta in acest domeniu. In plus, este mai benefica implicarea unor branduri ca Nike, Starbucks, Sun Microsystems, Levi Strauss & Co. si The Timberland Co. decat a organizatiilor de mediu obisnuite, precum U.S. Climate Action Partnership, pentru ca acestea ascund sub clauze ecologiste interese economice puternice. In plus brandurile sunt voci puternice de care asculta toata lumea.

Cele opt principii sunt destul de puternice, iar Mindy Lubber, presedintele Ceres adauga ca acestea sunt conforme cu platforma emisa de Barack Obama si cu dispozitiile de la Sumitul Incalzirii Globale de la California.

"Am simtit ca vocea brandurilor lipseste din dialogul despre mediu", a declarat Sarah Severn, director pe responsabilitate sociala la Nike. "Consumatorii nostri stiu de eforturile pe care le facem in privinta mediului, am simtit ca era timpul ca si oamenii politici sa ne auda vocea", a mai adaugat reprezentanta Nike, potrivit Green Report.