Start-up-urile din capitala tehnologiei - Silicon Valley - au adoptat un nou plan de afaceri si anume amanarea, potrivit Wall Street Jornal.

MerchantCircle Inc., un start-up de Internet din California, a descris coordonatele acestui trend. Luna trecuta, proprietarul companiei, Ben Smith, a fost la New York pentru a discuta cu companiile media despre o crestere a capitalului de 50 milioane dolari, cu care planuieste sa faca achizitii pentru a alimenta cresterea MerchantCircle. Dar cum pietele financiare s-au prabusit in ultimele saptamani, Smith a anulat doua deplasari la New York si un roadshow in Europa pentru a creste capitalul. Pentru moment, cresterea de fonduri pe care si-o propusese compania este amanata.

Schimbarea facuta s-a propagat in intreg Silicon Valley, unde executivii de start-up-uri, care au pus temelia pentru economia tehnologica, amana acum exinderea perspectivelor, apeland la reduceri voluntare, eliminand planurile de angajare si reducand cheltuielile.

Retragerea aminteste de scaderea brusca a industriei tehnologice de la inceputul decadei, cand fondurile de risc au inghetat, iar numeroase start-up-uri au disparut. Respectiva criza, care a inceput in 2000 si s-a incheiat in 2004, a eliminat companiile slabe si au ramas in picioare doar cele cu o disciplina fiscala foarte buna.

"Iminenta criza <<va starpi companiile slabe>>, dar exista riscul ca unele inovatii sa fie inabusite", a declarat Eric O'Brien, de la fondul de risc Lightspeed Venture Partners.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.