Companii precum Avon, Estee Lauder, Elizabeth Arden si grupul francez L'Oreal au rezistat pana acum in fata problemelor economice, in contextul in care consumatorii americani au resimtit efectele negative ale crizei din sectorul ipotecar si din cel de creditare.

Lucrurile se schimba insa. Avon, cel mai mare vanzator direct de cosmetice, a devenit una dintre cele mai recente victime ale scaderii consumului si a afisat un profit trimestrial sub estimarile analistilor, dupa o scadere cu 3% a vanzarilor in America de Nord. Reprezentantii Avon au anuntat ca nu au observat un impact cuantificabil al crizei financiare in afara Americii de Nord, insa monitorizeaza atent situatia in aceste piete. Compania impleneteaza un program multianual de restructurare, ce include disponibilizari, eliminarea elementelor mai putin profitabile si reducerea numarului de furnizori.

Actiunile Avon s-au depreciat joi cu 26%, la un minimum al ultimelor 52 de saptamani. "Pentru Avon in special, dat fiind ca majoritatea clientilor, mai ales in Statele Unite, au venituri mici, cu cat veniturile sunt mai mici, cu atat se renunta mai usor la acest tip de achizitii", a declarat un analist din cadrul Sanford C.Bernstein. "Avon estimeaza o evolutie normala in al patrulea trimestru, insa acest lucru este putin probabil", a adaugat acesta.

Citeste si:

L'Oreal, cel mai mare grup de produse cosmetice din lume, a redus previziunile de vanzari pentru 2008 si a inregistrat un declin brusc al vanzarilor din America de Nord in al treilea trimestru. Directorul evecutiv al companiei, Jean-Paul Agon, a declarat in cadrul unei conferinte ca "este probabil ca mediul economic din 2009 sa nu fie atat de promitator".

L'Oreal, numarul unu mondial in cosmetice, isi inchide doua fabrici in Europa

Grupul american Estee a prevazut deja dificultatile economice ale clientilor si a redus previziunile pentru acest an. Arden urmeaza sa afiseze rezultatele trimestriale saptamana viitoare.