Prima pozitie in clasament este ocupata de Belgia, in timp ce pe locul al doilea se afla Olanda, urmata de Ungaria, Cehia si Polonia pe locul al cincilea. Romania intra pentru prima data in acest clasament, direct pe locul al 13-lea, iar specialistii estimeaza ca, dat fiind numarul tot mai mare de centre comerciale, volumul spatiilor de logistica si depozitare se va dubla in 2008.

“Ritmul ascendent al pietei industrial - logistice din Romania poate fi mentinut prin dezvoltarea in continuare a portului Constanta si prin dezvoltarea porturilor la Dunare. Dunarea reprezinta singura ruta de transport corespunzator, care ne conecteaza direct la centrul Europei si care este prea putin exploatata in prezent. 65% din volumul marfurilor ce tranziteaza Romania se transporta pe uscat si numai 10% maritim si fluvial”, a explicat Gabriel Sfetcu (foto), directorul departamentului Industrial al Cushman & Wakefield Activ Consulting.

Potrivit acestuia, in ultimii trei ani portul Constanta a inregistrat cea mai mare crestere a volumului de marfuri din intreaga Europa - 277% , insa cu toate acestea se situeaza pe ultimele locuri intre principalele porturi din Europa in privinta volumului de marfuri - locul 17 din 20.

Publicitate pe acest siteRaportul mai arata ca in Europa, chiriasii se orienteaza catre orasele din tara, evitand capitalele, unde lipsa terenurilor si blocajele de trafic constituie o problema majora. In plus, nivelul mai scazut al chiriilor favorizeaza aceasta tendinta. Exemple de acest tip pot fi intalnite in Polonia si Germania.