"Pretul terenului este mai scazut la periferie. Dezvoltarea unui centru comercial se realizeaza pe suprafete mari care de regula se gasesc in afara oraselor", spune Silvia Stanescu, analist in cadrul companiei Atisreal Romania. In Bucuresti, de exemplu, din cele cinci proiecte comerciale a caror inaugurare a fost anuntata pentru acest an, doua vor fi deschise in afara orasului, mai exact in zona de vest, in imediata apropiere a autostrazii A1 Bucuresti-Pitesti. Cele doua centre situate in afara Capitalei, respectiv Fashion House Outlet Centre (din cadrul West Park), cu o suprafata de 28.000 de metri patrati, si Mega Designer Outlet, cu o suprafata care va totaliza 16.000 metri patrati in prima etapa, sunt amplasate in zona de vest, in apropierea culoarului de transport Bucuresti-Pitesti.

"Zonele cu potential sunt cele situate in apropierea viitoarei autostrazi Ploiesti-Brasov si daca planurile autoritatilor privind constructia unui aeroport in zona de sud a Bucurestiului se vor concretiza, cu siguranta vor aparea si aici proiecte de retail importante", spune Luiza Moraru, reprezentanta a companiei imobiliare CBRE Eurisko. Suprafata totala de spatii moderne de retail este estimata sa creasca cu 22% in urmatoarele sapte luni, daca proiectele mari precum Liberty Center sau Vitantins vor fi finalizate, considera Silvia Stanescu.