Expansiunea marilor lanturi de retail in Capitala pare a fi stopata, cel putin pe moment, de pretul in continua crestere al terenurilor. Cu toate ca mai toate companiile au anuntat planuri agresive de extindere, in acest an doar Carrefour si real,-Hipermarket vor deschide noi magazine in Bucuresti.

Daca judecam dupa ritmul de expansiune si numarul de magazine, in top sunt Real,- si Kaufland. Daca luam in calcul volumul vanzarilor si dimensiunea magazinelor, Carrefour este lider. Prezenta in mai multe cartiere bucurestene ar situa bine retailerul Billa. Expansiunea in tara ar avantaja Spar, lant de hipermarketuri de cartier, dar care nu a deschis, deocamdata, niciun magazin in Capitala.

In dezavantaj ar fi Auchan, care, la momentul deschiderii, anunta o expansiune mai accentuata, dar care a franat ritmul acestora din motive, deocamdata, necunoscute. Real,- va deschide in cartierul Berceni din Capitala al cincisprezecelea magazin al retelei si al doilea din Bucuresti, in urma unei investitii de 22,5 milioane de euro.

Real,- Berceni va fi urmat de un magazin al retailerului francez Carrefour, dar si de o unitate Cora, proiecte ce vor fi finalizate in 2009 in acelasi cartier din sudul Bucurestiului, care va fi la acel moment cel mai aglomerat in hipermarketuri.

Tousi numarul hipermarketurilor se va dubla
Desi in anii 1990, Romania reprezenta o piata cu un mare potential pentru retaileii internationali, situa­tia nu s-a schimbat cu mult. Pana in 2012 cel putin, hipermarketurile vor continua sa se extinda fara a se teme de cuvantul „prea mult".

Cu toate acestea se pare ca planurile de expansiune sunt puse in dificultate de pretul mare al terenurilor. „Securizarea locatiilor a inceput sa devina tot mai dificila pentru lanturile de hipermarketuri", spun specialistii din piata imobiliara.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.