Dezvoltarea complexurilor rezidentiale, mai ales in Bucuresti, a condus la aparitia unor noi investitori pe piata publicitatii. Dezvoltatorii au ales sa-si promoveze ofertele imobiliare mai cu seama pe outdoor si in presa scrisa. Anul trecut, in ziare si reviste au aparut 5.093 de machete publicitare pentru complexurile rezidentiale, in valoare bruta (rate card) de 5 milioane de euro.

Valoarea investitiilor publicitare ale dezvoltatorilor imobiliari este modesta, comparativ cu bugetele alocate de jucatorii din categoriile traditionale (berea, cosmetice, telecomunicatii). Este redusa pentru ca si „produsele" promovate, cartierele de locuinte, nu sunt accesibile tuturor consumatorilor. Aceste oferte se adreseaza in principal oamenilor cu venituri medii si mari. Se observa ca mesajele publicitare sunt transmise in special pe outdoor si in presa scrisa.

Consumul de spatii publicitare pe televiziune este foarte redus pentru ca, fiind un suport de mare audienta, ar insemna din partea dezvoltatorilor niste bani cheltuiti degeaba. Cu alte cuvinte, televiziunea nu intra in planurile de media ale acestor clienti.

Citeste si:

„Comunicarea dezvoltatorilor de proiecte rezidentiale, prin natura businessului pe care il promoveaza, contin mesaje strict targetate pe o anumita zona sau oras. Aceste mesaje sunt destul de complexe si contin multe detalii legate de noile constructii proiectate", afirma Mihai Ilie, Media Director al agentiei de publicitate Odyssey.

Asadar, clientul trebuie sa se orienteze catre suporturi media ce acopera o anumita proximitate geografica si medii care sa-i permita livrarea unui mesaj complex. „De aici, rezulta necesitatea unui mix optim de outdoor si presa scrisa: panotajul contine un mesaj scurt, orientat pe «directionare» sau «pe date de contact», iar presa vine sa detalieze oferta si conditiile proiectului", precizeaza Mihai Ilie.
Volumul brut de publicitate consumat de dezvoltatorii imobiliari pe televiziune, presa scrisa si radio, in anul 2007, s-a ridicat la 5,89 milioane de euro (calculat la rate card), conform monitorizarilor Alfa Cont.
Au fost difuzate pe mediile amintite 7.119 de insertii publicitare. Din volumul total de 5,89 milioane de euro, aproape 95% il reprezinta investitiile in presa scrisa. Mihai Ilie considera ca, in 2007, volumul net consumat pe tv, presa si radio (adica banii care au intrat in piata de publicitate) s-a situat in jurul a trei milioane de euro.