2008 a adus o efervescenta nemaiintalnita a instrumentelor de marketing utilizate pe segmentul rezidential. Campaniile initiate au devenit mult mai vizibile, agresive chiar, in incercarea de a atrage atentia clientilor. 2009 ameninta insa sa aduca o rasturnare radicala de situatie.

In anul ce urmeaza, bugetele alocate de catre dezvoltatori pentru campaniile de marketing vor scadea cu cel putin 50%, apreciaza Marian Paduraru, Sales Manager EuroProperty Development.

Reprezentantul companiei explica acest declin prin faptul ca „in lipsa unui plan de marketing coerent, acestea nu au adus vanzari, ci doar pierderi”.

„Pe fondul lipsei de lichiditati si a esecului inregistrat pana acum de promovarea la nimereala, dezvoltatorii vor fi mult mai atenti la cat si cum vor promova proiectele rezidentiale”, adauga Paduraru.

Promovarea paleste in fata crizei financiare

Citeste si:

Reticenta de a investi si mai multi bani in noi strategii de vanzari in anul ce urmeaza se explica, de altfel, prin noul context economic.

„In conditiile actuale de piata, nu mai putem vorbi de „secretul” unei campanii de marketing reusite pentru un ansamblu rezidential”, considera Despina Ponomarenco, directoarea departamentului de marketing si comunicare din cadrul CBRE|Eurisko.

„Piata este blocata la nivelul finantarii, astfel incat oricat de creative sunt campaniile, principala problema a clientilor este imposibilitatea de a accesa credite”, explica reprezentanta CBRE|Eurisko. In conditiile unei crize economice, ceea ce il sensibilizeaza pe client este ceea ce isi poate permite, subliniaza si Paduraru.

„Accesibilitatea este cuvantul-cheie, si aici creditul imobiliar va juca un rol foarte important, intrucat acesta este combustibilul pietei imobiliare. Cu cat accesul la finantare va fi mai greu, cu atat va conta mai putin ce ma sensibilizeaza si va conta foarte mult ce imi permit”, spune reprezentantul EuroProperty.